PC builds

Har du bare lyst til at hygge snakke/chatte, så kig her...
[SPARTA]Canex
Lieutenant General
Lieutenant General
Indlæg: 289
Tilmeldt: 01 jun 2010, 22:31
Geografisk sted: Kolding (jyllands navle)

PC builds

Indlægaf [SPARTA]Canex » 02 maj 2017, 07:21

Vi kan fortsætte vores tråd her, så folk ikke skal af med alle deres hårdt tjente jyske dollars til LAN.

Angående Funz pc.


jeg forstår ikke helt kabinettet.
med en PC til den pris, ville jeg gå efter et kabinet af en højere kvalitet.
Jeg ville nok gå med et NZXT Source S340 eller en fractal design define R5 nu hvor du ikke har nogle slave diske i.

Bundkort? er det bare for at få det største noget?
Tænker der er mange der er lidt billere (200-300kr billigere) der gør det samme og af samme eller bedre kvalitet.

Grafikkort: du skal være meget opmærksom på hvordan de er rent temp/støj. Vil mene det er noget af det vigtigste når du vælger grafikkort i dag.

hvad angår CPU køler. Hvis du ikke har planer om at OC din CPU, så er nocture køleren optimal. den kan tage lidt OC men er betydelig mere støjsvag end en vankøler og meget mere pålidelig.
Det kunne også være en Bequiet cooler hvisa du er til en mere støjsvag pc. + de er absolut de pæneste cooler efter min mening.
Vedhæftede filer
ny maskine Funz.JPG
/Canex

Billede
[SPARTA]Tennek
General of the Army
General of the Army
Indlæg: 1136
Tilmeldt: 26 maj 2010, 21:17
Geografisk sted: Skærbæk, Sønderjylland

Re: PC builds

Indlægaf [SPARTA]Tennek » 02 maj 2017, 17:06

http://www.tweak.dk/forum/board1-hardwa ... undkortet/

Med hensyn til ram og OC hastigheder, så burde dette ikke være et problem alligevel. Åbenbart mig der havde misforstået konceptet i det :) Læs evt overstående link.
Som Canex siger, så vælg et billigere bundkort hvis du ikke har nogle intentioner om at skulle OC. Og Notua'en er en fortrinelig køler, en af de bedste luft kølere der findes. Desværre osse en ret stor og tung køler (Vejer over 1 kg!!!!)

Mht GFX, kig på de kort der stopper blæserne når de når under 50 grader, og gerne med 2 eller 3 blæsere på, da de som regl køler bedst.
https://www.komplett.dk/product/918264/ ... roductinfo
Ville anbefale denne måske, læst flere steder mange er glade for dem, samt deres Torx fans er ret så pålidlige og støjsvage.

Kabinet, vælg et du er sikker på tingene kan være i, og som du gider kigge på. Tænder du på støjsvag PC, så kig evt efter et kabinet med indbygget støj dæmpning ;)
Give them nothing, but take from them EVERYTHING!
[SPARTA]Tennek Onroute!
Billede

[SPARTA] THE Prez. Jylland!
Hunter has been overruled!
True son of [SPARTA]!
[SPARTA]-Funz
Colonel
Colonel
Indlæg: 174
Tilmeldt: 28 okt 2014, 21:40

Re: PC builds

Indlægaf [SPARTA]-Funz » 03 maj 2017, 21:42

Årh gutter!

Tusinde tak for de indspark, har lige læst hvad i skriver, jeg skal IKKE gå amok i OC, gider simpelthen ikke. det var også derfor at jeg valgte den køler jeg gjorde, udelukkende pga det lave støjnuveau. Jeg går efter en støjsvag maskine.

Jeg er på herrens mark med kabinet!! - valgte simpelthen et billigt fordi at jeg er fløjtende ligeglad med hvordan det ser ud, jeg er ligeglad med led belysning mm. Går udelukkende efter støjsvag/max performance på std. hardware.

Jeg læser jeres links når jeg er lidt mere vågen.. er hamrende træt!

Men vildt mange tak for inputs!
[SPARTA]-Funz
Colonel
Colonel
Indlæg: 174
Tilmeldt: 28 okt 2014, 21:40

Re: PC builds

Indlægaf [SPARTA]-Funz » 03 maj 2017, 21:45

mht bundkort - der er jeg forholdsvis sikker på at på dette bundkort m.2 slottet IKKE bruger samme PCIE kanal som gfxkort, det er jo ret vigtigt hvis jeg vil have max gas på m.2 disken.
har i andre forslag?
[SPARTA]-Funz
Colonel
Colonel
Indlæg: 174
Tilmeldt: 28 okt 2014, 21:40

Re: PC builds

Indlægaf [SPARTA]-Funz » 03 maj 2017, 21:47

Tennek, fedt kort du linker til! - jeg kiggede udelukkende mhz da jeg kiggede kort i det build jeg lagde op. - tror lige jeg undersøger lidt mere mht de kølere der stopper.
[SPARTA]Tennek
General of the Army
General of the Army
Indlæg: 1136
Tilmeldt: 26 maj 2010, 21:17
Geografisk sted: Skærbæk, Sønderjylland

Re: PC builds

Indlægaf [SPARTA]Tennek » 04 maj 2017, 14:26

mht bundkort - der er jeg forholdsvis sikker på at på dette bundkort m.2 slottet IKKE bruger samme PCIE kanal som gfxkort, det er jo ret vigtigt hvis jeg vil have max gas på m.2 disken.
har i andre forslag?

I og med 7700k kun har 16 lanes at gøre med, skal du finde et bundkort der kører m.2 rent på chipsettet, ellers halvere du lanes til gfx og til m.2


Der findes mange muligheder Mht. Gfx der stopper deres blæsere. Asus gør det samme, msi gør, og mener osse nogle evga gør. Men læs nærmere op det det :-D
Give them nothing, but take from them EVERYTHING!
[SPARTA]Tennek Onroute!
Billede

[SPARTA] THE Prez. Jylland!
Hunter has been overruled!
True son of [SPARTA]!
[SPARTA]-Funz
Colonel
Colonel
Indlæg: 174
Tilmeldt: 28 okt 2014, 21:40

Re: PC builds

Indlægaf [SPARTA]-Funz » 04 maj 2017, 16:52

jeg har kigget lidt, synes jeg ikke kan finde noget der verificerer bundkort der kører dedikerede m.2 lanes.

måske jeg googler forkert? - det skal være et Z270 bundkort.
[SPARTA]Tennek
General of the Army
General of the Army
Indlæg: 1136
Tilmeldt: 26 maj 2010, 21:17
Geografisk sted: Skærbæk, Sønderjylland

Re: PC builds

Indlægaf [SPARTA]Tennek » 05 maj 2017, 00:44

http://www.tomshardware.co.uk/answers/i ... s-ssd.html

Den bedste forklaring jeg har ku finde på 5 min i sengetid xD
Give them nothing, but take from them EVERYTHING!
[SPARTA]Tennek Onroute!
Billede

[SPARTA] THE Prez. Jylland!
Hunter has been overruled!
True son of [SPARTA]!
[SPARTA]-Funz
Colonel
Colonel
Indlæg: 174
Tilmeldt: 28 okt 2014, 21:40

Re: PC builds

Indlægaf [SPARTA]-Funz » 05 maj 2017, 06:15

haha Tennek! - jeg synes ikke det giver et endegyldigt svar, dog fandt jeg noget i går med at 270 chipsettet IKKE har problemer med m.2 og at det påvirker noget som helst.

Jeg tror at 270 er klart defineret så m.2 altid kører max gas.

Men tak for din hjælp med at google for mig! - det skal siges at jeg var så træt i går at jeg ikke kunne læse hvad der stod på min telefon i går aftes! ;-)
[SPARTA]Tennek
General of the Army
General of the Army
Indlæg: 1136
Tilmeldt: 26 maj 2010, 21:17
Geografisk sted: Skærbæk, Sønderjylland

Re: PC builds

Indlægaf [SPARTA]Tennek » 05 maj 2017, 07:01

Hvis du vil have fuld roulade på alle lanes, til quad sli og 3x m.2, så nap et X99 chipsettet og en i7 6950x :-D


Det var så lidt, håber du får go glæde af den nye maskine ;-)
Give them nothing, but take from them EVERYTHING!
[SPARTA]Tennek Onroute!
Billede

[SPARTA] THE Prez. Jylland!
Hunter has been overruled!
True son of [SPARTA]!
[SPARTA]-Funz
Colonel
Colonel
Indlæg: 174
Tilmeldt: 28 okt 2014, 21:40

Re: PC builds

Indlægaf [SPARTA]-Funz » 05 maj 2017, 07:25

kommer nok aldrig til at køre sli, ej heller mere end 1xm.2 disk.. jeg er sgu ikke rig! - tror jeg mere eller mindre frit kan vælge mellem alle z270 bundkort. Kigge nok efter et billigere alternativ end det på listen eftersom i siger det. Men super fedt med dine inputs!
[SPARTA]Canex
Lieutenant General
Lieutenant General
Indlæg: 289
Tilmeldt: 01 jun 2010, 22:31
Geografisk sted: Kolding (jyllands navle)

Re: PC builds

Indlægaf [SPARTA]Canex » 05 maj 2017, 07:59

Jeg købte det kabinet jeg gjorde fordi det er nemt at kabel manage og fordi det er støjsvagt.
Men hvis du virkelig vil køre på lavt blus med db, så skal du ud i et bequiet kabinet (ligger lidt i navnet :D ) de lever af at lave støjsvage ting.
Kunne fx være denne.
https://www.computersalg.dk/i/2259343/b ... lsrc=aw.ds
når du ikke køre meget OC, så skal du ikke bruge meget køling. så nogle virkelig støjsvage blæsere (noctua eller bequiet blæsere) og fx den CPU-køler jeg nævnte ovenfor, så skulle du minimere støjen til nærmest ingenting.

Så er der kun grafikkortet der støjer og det kan du reducere med Tenneks råd. en der stobber blæserne ved idle.
https://www.youtube.com/watch?v=eg0sWOjT0WA
/Canex

Billede
[SPARTA]-Funz
Colonel
Colonel
Indlæg: 174
Tilmeldt: 28 okt 2014, 21:40

Re: PC builds

Indlægaf [SPARTA]-Funz » 05 maj 2017, 10:59

fedt, det kabinet ser ret interesant ud.

Det OC jeg regner med at gøre er som jeg har gjort nu, på std køler er jeg OC'et fra 3,2 til 4ghz på min gamle i7-2600k.

Jeg følger jeres råd, bestiller sgu nok i næste uge med mindre der kommer gode tilbud i weekenden.!

Hvor skal jeg købe Win10? kan jeg ikke nøjes med en home? kan se at den Engelske udgave er billigere end den Danske, så jeg køber vel en Engelsk?
[SPARTA]Tennek
General of the Army
General of the Army
Indlæg: 1136
Tilmeldt: 26 maj 2010, 21:17
Geografisk sted: Skærbæk, Sønderjylland

Re: PC builds

Indlægaf [SPARTA]Tennek » 05 maj 2017, 13:36

fedt, det kabinet ser ret interesant ud.

Det OC jeg regner med at gøre er som jeg har gjort nu, på std køler er jeg OC'et fra 3,2 til 4ghz på min gamle i7-2600k.

Jeg følger jeres råd, bestiller sgu nok i næste uge med mindre der kommer gode tilbud i weekenden.!

Hvor skal jeg købe Win10? kan jeg ikke nøjes med en home? kan se at den Engelske udgave er billigere end den Danske, så jeg køber vel en Engelsk?

Personligt kan jeg ikke "nøjes" med en home edtion. Men hvis du ikke skal rode og reagere og pille ved ret meget i windows, er home et fint nok valg :) Jeg vil bare ku fucke min pc max op hvis det er det jeg lyster :P
Med hensyn til det engelske, så kan du vidst nok hente et dansk layout via Windows Update, men jeg er ikke sikker :S Om ikke andet, kan det vel være et fedt om det står på dansk eller engelsk? :P
Give them nothing, but take from them EVERYTHING!
[SPARTA]Tennek Onroute!
Billede

[SPARTA] THE Prez. Jylland!
Hunter has been overruled!
True son of [SPARTA]!
[SPARTA]-Funz
Colonel
Colonel
Indlæg: 174
Tilmeldt: 28 okt 2014, 21:40

Re: PC builds

Indlægaf [SPARTA]-Funz » 05 maj 2017, 18:09

Gutter!
Tak for jeres input, jeg tror at jeg går efter dette build, jeg har ikke kunne findet et bundkort der var billigere og som jeg kunne finde test/være sikker på spillede max. Har i konkrete foreslag, lad mig høre.
Tennek, valgte gfxkort ud fra dit input.
Canex, valgte kabinet ud fra hvad du sagde.
Dog kan jeg faktisk ikke finde en Be Quiet CPU køler der larmer mindre end den jeg oprindeligt valgte.. - Jeg vil gerne bestille det hele af 1 omgang og fra det samme sted.
final build.JPG

Tilbage til "Chat/Off Topic"

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 3 gæster