Forslag og Debat vedr. Drafting...

Her kan al ===> FRI <=== debat vedr. Drafting foregå...
AzTek
Lieutenant General
Lieutenant General
Geografisk sted: Some Place in the future

Re: Forslag og Debat vedr. Drafting...

Indlægaf AzTek » 03 aug 2010, 19:15

i denne August månede har Wally overtaget Drafting ind til AzTek igen er klar så hvis i har spørgsmål til drafting i denne månede skal i høre Walle om det.....

AzTek Out.....

p.s God sommer
_______________________Wars Come And Go But My Soldiers stay Eternal__________________________
Brugeravatar
[SPARTA]SPANK
General of the Army
General of the Army
Geografisk sted: Faxe

Indlægaf [SPARTA]SPANK » 03 aug 2010, 19:41

Hooah Walle/Aztek!

SPANK'eren er NATURLIGVIS Order2GO på torsdag!!!

Fedt at se, at der igen er lidt liv i Drafting...!!!

SPANK signing out.....
SPANK say's : "If in doubt, EMPTY YOUR MAGAZINE!!!" and "Der er SQ ikke noget der hedder impotens, KUN NOGET DER HEDDER GRIMME KÆLLINGER!!!"
Billede
=3000=kaiserholm
Major
Major
Geografisk sted: helsingør

Indlægaf =3000=kaiserholm » 03 aug 2010, 21:43

JEG ER KLAR
Ida
Sergeant Major of the Army
Sergeant Major of the Army
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlægaf Ida » 04 aug 2010, 15:58

Efter en masse torsdage brugt hos fyren, så er jeg klar til en omgang Drafting på torsdag.
Billede
Walle
Colonel
Colonel
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Indlægaf Walle » 05 aug 2010, 21:48

Så er der kaldt til drafting torsdag d. 12 aug 2010 kl. 20.30

Det har siden starten været uenighed om hvilken regler der skal være eller ikke være.
Der vil dog frem over så længe vi bruger ML's server være modstand fra vores side om at man benytter dette i det omfang som det blev i aften.

Det ødelægger spillet ! !

Nu skal der ikke laves en debat om emnet, men på ML serveren er det ikke accepteret.

Så bruges denne til drafting, så er det uden spawn raping ! ! al la det som skete i aften !

Walle
Brugeravatar
[SPARTA]Hunter
General
General
Geografisk sted: Horsens

Indlægaf [SPARTA]Hunter » 05 aug 2010, 21:51

Heysa alle. en hyggelig aften her med drafting.

jeg har dog spørgsmål/forslag.

kunne man tænke sig at dem der står for drafting, planlægger næste torsdag´s drafting. ? altså at folk kan se hvilke maps vi skal spille, og hvilke regler man evt skal skulle spille med. som fx her til aften at walle siger at der må kun værer 1 af hver karakter ( medic, assault, recon og enginer )
jeg kan self godt se at det er svært at planlægge når man ikke ved hvor mange der kommer osv.

feedback plz
Anarchism... stands for liberation of the human mind from the dominion of religion, the liberation of the human body from the dominion of property, liberation from shackles and restraint of government. It stands for social order based on the free grouping of individuals. This is Anarchy, THIS is [SPARTA]

[SPARTA] REAL prez. Jylland & True Son Of [SPARTA]

TENNEK er en stråmand 8)
=3000=Rookie
Brigadier General
Brigadier General

Indlægaf =3000=Rookie » 05 aug 2010, 22:06

Der døde mit draft på ML serveren.

Der er 2 ting i RUSH.

Er du på assault skal du tage 2 objekter.

Er du på defend skal du forsvare 2 objekter.

Så må det klares på alle mulige måder, efter min mening.
-Pl4y-Naith.DK.
Lieutenant Colonel
Lieutenant Colonel
Geografisk sted: Esbjerg

Indlægaf -Pl4y-Naith.DK. » 05 aug 2010, 23:17

Nu deltog jeg ikke i denne omgang. Men kan godt forstå at folk bliver irriteret over spawnkills.
Men det er nu sådan at spillet indeholder den mulighed, at man af og til bliver i stand til at skyde spillere der står i spawn.

Som Rookie antyder, så er der forskel på rush og conquest.
Hvis man endelig skal have spawnkillregler mener jeg kun det bør gælde for conquest, da rush, som Rookie skriver, handler om at forsvare eller tage objekter. Dette mener jeg at man skal have lov til at gøre på hvilken som helst tænkelig måde (desuden er det sådan i spillet, at det ikke kan lade sig gøre at angribe assaults spawn, så længe de to første objekter ikke er taget).

Man bør også tage højde for, at recons self. vil forsøge at pille folk ned på lang afstand, og dette behøver de altså ikke at spawncampe for. Det kræver blot det rigtige map og et godt spot.

En af de ting der gør at jeg ikke synes at man bør lave spawnkillregler for rush, skyldes de forskellige måder man kan spille på.
- Hvis man spiller som defence, mener at det er en fordel at angribe assault-holdet, så kan man sagtens ende med til sidst at stå nede i deres spawn. Hvis det sker mener jeg at det er assault-holdets fejl og ikke defence, og det vil være iorden at skyde på alt man kan komme til (de skal jo nok skyde hvis de får muligheden).

/Naith
Billede
http://pl4yground.dk - Kig ind og si' hej!
VandaLL
Brigadier General
Brigadier General
Geografisk sted: 3000 Happiness

Indlægaf VandaLL » 06 aug 2010, 01:27

Så er der kaldt til drafting torsdag d. 12 aug 2010 kl. 20.30

Det har siden starten været uenighed om hvilken regler der skal være eller ikke være.
Der vil dog frem over så længe vi bruger ML's server være modstand fra vores side om at man benytter dette i det omfang som det blev i aften.

Nu skal der ikke laves en debat om emnet, men på ML serveren er det ikke accepteret.

Så bruges denne til drafting, så er det uden spawn raping ! ! al la det som skete i aften !

Walle
Hmmm... Det er okay at i ikke vil have SPAWNRAPE på jeres server, det er jo jeres server, så i bestemmer selv over den.

Men dertil vil jeg så sige, at i nok ikke skal regne med den store deltagelse i drafting, da der i sin tid blev lavet reglen : "Kan det lade sig gøre, så er det tilladt!"

Jeg kan godt forholde mig til at man syntes det er trist at få så
voldsomme tæv, at man er trængt helt ned i sit eget spawn som
angriber, men så burde angrebs holdet måske revurdere deres taktik,
for den er tydeligvis ikke god nok til at slå forsvarene tilbage.

Personligt kan jeg sige, at jeg ikke kommer til drafting så fremt i ønsker
at gennemføre dette tiltag, eller også laver vi bare 1 ny omgang
drafting, hvor ovenstående regl ikke er gældende.
Det ville være trist, men det er desværre de eneste valg der bliver os givet.

VandaLL
~ Dette indlæg blev skrevet af [SPARTA]Hunter som i øjeblikket er på din ignorerliste. For at vise dette indlæg klik HER. ~

"Hope Is A Moment Now Long Past, The Shadow Of Death Is The One I Cast"
"Succes Is Measured In Blood, Yours Or Your Enemy's"

Religion Creates War. It Is Only An Idea, To Control The Masses.
When Religion Is Wiped From The World, Then We Can Focus On Unity
Brugeravatar
[SPARTA]SPANK
General of the Army
General of the Army

Indlægaf [SPARTA]SPANK » 06 aug 2010, 06:43

Hooah folkens/Walle!
Der var efter kampen i aftes lidt upser omkring måden "mit" team valgte at nedkæmpe objekterne, at vi valgte Bradly som våben mod disse.
Det skal da ikke være nogen hemmelighed at jeg personligt har det svært med spawn killers, men nu er det aftalt at vi på disse draft aftener ikke sætter regler op for hvad man må, ud over denne "kan man så må man"
Så jeg må jo affinde mig med at spawn killers er en del af underholdningen jeg må tage mig i agt for på disse draft aftner, lige som defence må sætte deres forsvar op så "bradly" ikke kan få deres humør til at falde ;)

Dette er et emne jeg var ret sikker på ville dukke op før eller siden, givet den senere tids debat vedr. samme emne. Men nu er vi her altså og må tage stilling til dette...

Udgangspunktet for Drafting var "Kan man, så må man"!!! Derfor mener jeg det vil være en eklatant fodfejl, nu at begynde at trække sine personlige regelsæt ned over hovedet, på alle der synes at Drafting er et fedt initiativ!!! Det vil uden tvivl betyde at mange ikke vil dukke op og styrke det fællesskab vi stille og roligt er ved at opbygge omkring BC2! Dette er der allerede flere der har meldt ud i denne Tråd...
Min personlige holdning til det er, at stille man en server til rådighed for Drafting, så er at det på INGEN måde ensbetydende med at det giver en hånd og halsret over, hvad der skal ske på den, så længe der er til vores allesammens Drafting man låner den ud til. NØJAGTIGT PÅ SAMME MÅDE SOM [SPARTA] BETALER OG STILLER DEN FÆLLES TS TIL RÅDIGHED FOR ALLE, UDEN NOGEN KRAV, andet end lidt simpelt "Be Nice"-attitude.
Det er jo klart en anden sag, hvis det er et Walle/ML DraftingSetup vi snakker, hvor det 100% er jer der står for det. Så kan ingen jo komme og diktere hvad der skal ske ud over Walle/ML, INGEN DISKUSSION DER!!! Men så længe det er til FÆLLES Drafting, så acceptere man også at det er fællesskabet/Arrangørene der bestemmer...
Skulle man til at lave et regelsæt der skulle gælde for Drafting i dets nuværende form, vil det blive helt umuligt, efter min bedste overbevisning. Der er alt for mange forskelleíge meninger om hvad man kan og ikke må i BC2. Eksempler på dette er SpawnRaper, NoobTuber, Everyone's a Sniper, Obj Bashing with Vehicle bare lige for at nævne et par af punkterne...
Naith har også en god pointe i det han siger vedr. når spawn rykker. Jeg husker at der før har været diskussion om man måtte nakke modspillere i deres spawn, når de stod ved UAV'en. Det kan jo på INGEN måde give mening, at din modspiller må forsøge at nakke dig med UAV'en og du så ikke må forsøge at nakke ham, i min verden!!! Det et igen et eksempel på, hvor forskelligt tingene opfattes og deraf umuligheden af at lave et regelsæt der gælder for alle til Drafting!
Som en krølle på dette kan jeg da godt indrømme, at Undertegnede også går NUT's nogle gange over alle de Carl GustavNoobs der kan kvæle enhver god server. Men THAT'S LIFE, DEAL WITH IT og så tilpas din spillestil efter det. Det gælder i alle aspekter af gaming og kendetegner en god gamet, efter min mening!!!!!

Alternetivt har [SPARTA] pt en poll kørende i vores Interne Forum, om vi skal investere i en 32 slot Ranked BC2 server. Poll'en står infavour af at bestille en BC2 server for 6måneder. Så det kunne være vi skulle rykke på dette og lave en FÆLLES DRAFTING, hvor ALLLE ALTID VIL VÆRE VELKOMNE, hvadenten de spawnraper, NoobTuber eller hvad man nu kan finde på...

Der døde mit draft på ML serveren.
Resultatet af Walles udmelding vil efter min bedste overbevisning være, som Rookie skriver herunder, være at folk ikke gider Drafte...
For min eget vedkommende, så vil jeg lige vente lidt med at melde mig 100% ud af Drafting, men vil skynde mig at sige, at det nok er den vej tingene vil gå...

SPANK signing out.....
SPANK say's : "If in doubt, EMPTY YOUR MAGAZINE!!!" and "Der er SQ ikke noget der hedder impotens, KUN NOGET DER HEDDER GRIMME KÆLLINGER!!!"
Billede
Walle
Colonel
Colonel
Kontakt:

Indlægaf Walle » 06 aug 2010, 08:34

Hvor er det lige det går galt når folk læser

"Så bruges denne til drafting, så er det uden spawn raping ! ! al la det som skete i aften !"

al la det som...... læs det igen og prøv så at forstå, dette var ikke et forbud, regel, men et ønske om at man begrænser det.

Nu skal man ikke tro at det kun er min personlige holdning mod spawn raping, som er baggrund i den kommentar.

Alternativet for mig som "drafting leder i august" var at se til at deltagere blev væk grundet at der er typer som ikke kan andet end at ramme mål som endnu ikke kan gøre modstand.
Det er ikke nogen hemmelighed at jeg også er modstander af at man spawn raper som sit eneste mål i spillet.

Så valget for mig var acceptere at ML/FAST ikke deltog i draftingen på vores server. Eller at man kunne begrænse udnyttelsen af spawn rape.

Hvis man så fra anden side ikke kan acceptere dette, så er det deres valg.

Om vi stiller vores server til rådighed på fælles draftingen, ja det er vores valg, ingen "trusler" om ikke at deltage, kan ændre en fælles ML beslutning.

Der kan vist ikke være uenighed om at spillere som spawner er lette mål, mål uden mulighed for at forsvare sig.
Hvis man ikke kan acceptere at disse skal have en chance for at komme tilbage ingame, så er man sku...................

Spawn raping, er for mig, spillere som bevæger sig ned i assault spawn område med målet at skyde dem som er i gang med at spawne.

At der er en sniper, morter, Carl G.... som evner at skyde ned i spawn er accepteret.
-Pl4y-Naith.DK.
Lieutenant Colonel
Lieutenant Colonel
Geografisk sted: Esbjerg

Indlægaf -Pl4y-Naith.DK. » 06 aug 2010, 10:31

Der kan vist ikke være uenighed om at spillere som spawner er lette mål, mål uden mulighed for at forsvare sig.
Lidt alligevel..
Self. mangler en spiller, der lige er spawnet, at orientere sig, men til gengæld har han 1 eller 2 sekunders spawnprotection i spillet.
- Det har jeg ihvertfald tit oplevet når jeg er ved at skyde en fjende, og der spawner en fjende ved siden af..

I min verden er der først tale om spawnrape, når man bliver skudt igen og igen efter at være spawnet i sit spawn.
- Jeg mener man kan agere på to måder.
1) Gå ind for at få clearet spawn (ofte en god idé, at gøre sit hold opmærksomme på problemet).
2) Gå ind for at udnytte, at fjenden har et par mand mindre i deres lejr, og hvor det derfor er nemmere at komme ind. Dette kan lade sig gøre, da man kan spawne på squad-mates.

Min reaktion på, at blive skudt kort efter at være spawnet i spawn, ville være at søge dækning, og rette fokus på eget spawn.
- Det kan man ofte sagtens, fordi man spawner tilfældige steder i spawn. Specielt hvis der kun er tale om en enkelt eller to mand..
Hvis der ikke er noget, at komme efter i spawn, såsom tanks og heli, ville jeg dog ikke have megen interesse i at forsvare spawn.

Men alt i alt, så er det taktiske overvejelser, og jeg mener at man skal planlægge efter at undgå fjender i spawn, hvis det kan vise sig som et stort problem :-)

/Naith
Billede
http://pl4yground.dk - Kig ind og si' hej!
Brugeravatar
[SPARTA]SPANK
General of the Army
General of the Army

Indlægaf [SPARTA]SPANK » 06 aug 2010, 10:59

Hooah Walle!
Hvor er det lige det går galt når folk læser

"Så bruges denne til drafting, så er det uden spawn raping ! ! al la det som skete i aften !"

al la det som...... læs det igen og prøv så at forstå, dette var ikke et forbud, regel, men et ønske om at man begrænser det.
Jamen når du skriver, som du gør så kan det jo ikke forventes at folk ved præcist hvad og hvor meget du mener det nu var igår aftes. Derfor må det vel forstås som om du ikke vil finde dig i SpawnRape, right? Nogen syntes at det der foregik i går var helt iorden og andrer var ved at quitte i raseri.

Spawn raping, er for mig, spillere som bevæger sig ned i assault spawn område med målet at skyde dem som er i gang med at spawne.

At der er en sniper, morter, Carl G.... som evner at skyde ned i spawn er accepteret.
Det er jo UMULIGT, at lave en præcis definition på hvad SpawnRaping er!!!
Nogle vil mene at det er, når man bare kigger i OpFor's spawn og andre vil mene at det udelukkende er at opholde sig BAG OpFor's spawn og andre igen vil mene, at det er at opholde sig lige uden for OpFor's spawn... Der er lige så mange meninger, som der er spillere!!!
Min holdning er klar = Kan man, SÅ MÅ MAN!
Skal man så også på et tidspunkt skride ind overfor dem der kravler i bjergene/træerne og "uden" for map'sne...?
At det kan være et problem for Assult, er jeg 100% klar over, når der bliver SpawnRapet. Men man skal jo også tænke på, at det jo ikke er et mindre problem for Def. Deres spawn er jo 100% lovligt, at ligge i og Spawnrape, eller hva'...? En metode til at undgå Spawnrape er jo bare at spawne på sine Teammates = RET SIMPELT!

SPANK signing out.....
Billede
Walle
Colonel
Colonel
Kontakt:

Indlægaf Walle » 06 aug 2010, 11:17

Nu er det ikke ved spawn skifte problemet er, men når der er spillere som kun kan "shooting fish in a barrel" spillere som på ingen måde er til hjælp for deres eget defence da de kun er at finde i fjendes spawn område.

Og nej Naith, der er ikke 1-2 sek. hvor man er beskyttet.
Ja, ens spawn point er "randum" men stadig låst på nogle faste punkter i spawn området.
Jeg har mange gange oplevet at netop denne del ikke er aktiv i spillet.
Der er i server admin tools givet mulighed for at sætte maps op så spawn områder er safe, områder er sniper frie osv.
Netop grundet problemet er ødelæggende for spillet.

Jeg håber da det lykkes for SPARTA af få en server købt hjem, en server hvor der også er en admin på som kan og har retten til at benytte de værktøjer som skal til for at lave drafting osv.

For mig personligt er det et spørgsmål om moral, helt klart dårlig moral at være en person som kun kan "shooting fish in a barre"

....Eller komme med en lang moralprædken om, at det er amoralsk at SpawnRape
Prøv at SpawnRape en lille smule mindre. ingen kan lide en SpawnRaper, men vi gør det vist allesammen lidt bare engang imellem. Så kan alle få en god oplevelse på serverene. Men spar lidt på det i fremtiden måske...!
Walle
Colonel
Colonel
Kontakt:

Indlægaf Walle » 06 aug 2010, 11:21

Hooah Walle!
Min holdning er klar = Kan man, SÅ MÅ MAN!
SPANK signing out.....

Ja, men ikke at man skal, ikke at man ikke kan begrænse sit amoralske gøren på serveren.

Og igen "kan man, så må man", server admin kan sætte spawn zoner op, Må han !

Tilbage til "Drafting"