Forslag til ændring af drafts lokation
-
- General of the Army
- Indlæg: 1138
- Tilmeldt: 26 maj 2010, 21:17
- Geografisk sted: Skærbæk, Sønderjylland
Re: Forslag til ændring af drafts lokation
Nu har jeg sat og læst de forskellige "for-imod" argumenter , og er nu kommet frem til dette :
Imod : Er måske lidt bange for at der vil blive lidt en "Jeg er superadmin , eller admin , jeg bestemmer hva i må sige og ikke sige bla bla bla ".
Måske også lidt den følelse af at man ikke rigtigt har noget at sku ha sagt derinde ( Af hva jeg kunne komme frem til , er det MEGET få tråde man som alm. bruger kan skrive i , ret mig hvis jeg er forkert på den ? )
For : Synes på den anden side det ku være SUPER fedt at ha en side hvor der KUN er drafting, incl nyheder deromkring, hvor alle klaner på tværs af landet , ja måske endda resten af verdenen, kan spille med for hyggens skyld .
Også det med at hver klan kan få en reprænsentant med i dette "spil" , så det ikke kun er 1 klan der sidder med det hele , og måske bliver lidt monopolsk .
Jeg har noget for og imod , kan imod imødekommes , og ALDRIG på NOGEN måde NOGENSINDE komme til at ske , ja så har i min fulde opbakning til at lanchere sittet .
Og er derforuden overbevist om at SPARTA gerne ligger et link på deres forside til Drafting.dk
Tennek
Imod : Er måske lidt bange for at der vil blive lidt en "Jeg er superadmin , eller admin , jeg bestemmer hva i må sige og ikke sige bla bla bla ".
Måske også lidt den følelse af at man ikke rigtigt har noget at sku ha sagt derinde ( Af hva jeg kunne komme frem til , er det MEGET få tråde man som alm. bruger kan skrive i , ret mig hvis jeg er forkert på den ? )
For : Synes på den anden side det ku være SUPER fedt at ha en side hvor der KUN er drafting, incl nyheder deromkring, hvor alle klaner på tværs af landet , ja måske endda resten af verdenen, kan spille med for hyggens skyld .
Også det med at hver klan kan få en reprænsentant med i dette "spil" , så det ikke kun er 1 klan der sidder med det hele , og måske bliver lidt monopolsk .
Jeg har noget for og imod , kan imod imødekommes , og ALDRIG på NOGEN måde NOGENSINDE komme til at ske , ja så har i min fulde opbakning til at lanchere sittet .
Og er derforuden overbevist om at SPARTA gerne ligger et link på deres forside til Drafting.dk
Tennek
-
- General of the Army
- Indlæg: 1208
- Tilmeldt: 17 maj 2006, 20:45
Re: Forslag til ændring af drafts lokation
Jeg synes sku det er en god ide'.. Tror på at de admins der bliver valgt sagtens kan styre sig, og synes det total meget i orden at disse admins har alle de rettigheder de kan have.. Hooah
Jeg er ikke tyk.. Jeg er bare bagud med at skide!
-
- Lieutenant Colonel
- Indlæg: 146
- Tilmeldt: 25 mar 2009, 14:55
- Geografisk sted: Esbjerg
Re: Forslag til ændring af drafts lokation
Der er ikke nogen der kommer til at skulle bestemme hvad du skriver. Så længe det er relevant for drafting, er det mere end velkommen.Imod : Er måske lidt bange for at der vil blive lidt en "Jeg er superadmin , eller admin , jeg bestemmer hva i må sige og ikke sige bla bla bla ".
Måske også lidt den følelse af at man ikke rigtigt har noget at sku ha sagt derinde ( Af hva jeg kunne komme frem til , er det MEGET få tråde man som alm. bruger kan skrive i , ret mig hvis jeg er forkert på den ? )
Drafting.dk oprettes ikke for at være et nyt stort fællesforum. Det er der ikke behov for.
Der er i forvejen en masse klanforums til at diskutere emner der ikke er af draft-relevans.
Drafting.dk oprettes som et sted hvor informationerne om drafts samles.
Et af de steder hvor der vil være informationer der ikke har med draft at gøre, vil være i "nyheder". Her kan alle oprette en tråd, og hvis det er en nyhed der er værd, at smide på forsiden kommer den selvfølgelig det. På forsiden kan den almene bruger kommentere i nyheden.
Det er korrekt at der er lagt op til at der ikke så mange steder den almene bruge kan skrive, og det er helt bevidst.
Der hvor den almene bruger formentlig vil komme til at skrive flest indlæg, er i informationstråden for de enkelte drafts, og tråden for forslag og forbedringer til draft indenfor de pågældende spil.
Tror du har byttet rundt på repræsentanter og arrangørerFor : Synes på den anden side det ku være SUPER fedt at ha en side hvor der KUN er drafting, incl nyheder deromkring, hvor alle klaner på tværs af landet , ja måske endda resten af verdenen, kan spille med for hyggens skyld .
Også det med at hver klan kan få en reprænsentant med i dette "spil" , så det ikke kun er 1 klan der sidder med det hele , og måske bliver lidt monopolsk .
Repræsentanter: Kommer til at tilhøre en administratorstab på siden, og vil bestå af et medlem udvalgt af hver klan.
Arrangører: Er selvsagt dem der pådrager sig ansvaret for at arrangere muligheden for at spille i fællesskab. Har i udkastet skrevet 1-3 arrangører for hvert spil.
Med hensyn til valget af arrangører, så er det ikke afklaret om det er en idé, at der med bestemte intervaller oprettes afstemninger om hvilke personer deltagerne ønsker at have som arrangører (kræver at der er flere end 3 der gerne vil hjælpe med at arrangere).
Som sådan tror jeg det vil være fint hvis klanerne også med bestemte intervaller overvejer om de vil udskifte repræsentanten.
(Ovenstående spalte skal diskuteres, for at finde den bedste løsning)
Du nævner resten af verden.. Tror sgu lige jeg vil klappe hesten der Har ikke noget imod, at der af og til kommer engelsk talende spillere. Men det tror vi må tage som det kommer. Ved jo ikke hvor mange der har lyst til at skulle tale engelsk til et draft.
Pl4y har dog ikke noget imod det, da vi som krav har at man skal kunne kommunikere på engelsk.
/Naith
-
- Major General
- Indlæg: 549
- Tilmeldt: 06 jan 2010, 22:19
Re: Forslag til ændring af drafts lokation
Syntes det viser et fantastisk engagement for Drafting som gør prøves.
Jeg har intet imod at det flyttes ud fra Sparta området, da det som sagt er 4 klaner og ikke kun Sparta.
Dog er jeg nervøs for at der kommer et hav af regler og store codes of conducts og bla bla bla i stedet for nu hvor der er fri tale. Måske er jeg bare gammel og nervøs af sind
Men jeg siger Prøv det !
Jeg har intet imod at det flyttes ud fra Sparta området, da det som sagt er 4 klaner og ikke kun Sparta.
Dog er jeg nervøs for at der kommer et hav af regler og store codes of conducts og bla bla bla i stedet for nu hvor der er fri tale. Måske er jeg bare gammel og nervøs af sind
Men jeg siger Prøv det !
I am Peace, destroyer of Tequila and Rum. Alcohol fear me.
- [SPARTA]SPANK
- General of the Army
- Indlæg: 4311
- Tilmeldt: 17 maj 2006, 20:56
- Geografisk sted: Faxe
Re: Forslag til ændring af drafts lokation
Hooah Kids!
Ikke så snart er man AFK, så ruller debatten i Overdrive...
Nå, men vedr. om Drafting bør flyttes ud af [SPARTA]'s Forum. Det vil Undertegnede indlednings gerne støtte op om. Dog gives denne støtte ikke 100% uden en sund portion skepsis og en smule bekymring...
De ting Undertegnede kan se potientielt kunne få projektet til at falde fra hinanden er primært, at INGEN nogensinde vil være 100% ening om, hvad der kan og må skrives på det nye DraftingSite.
Det virker som om man vil forsøge ,at imødegå dette ved at dels begrænse Brugernes mulighed for overhovedet at komme til orde. Men også at inddrage en representant fra alle interesserede klaner, som på en måde kunne være det demokratiske "talerør" for de klaner de nu representere, samt indgå i et AdminSamarbejde. Det kan der godt være fornuft i... Undertegnede vil dog fastholde at srtuppet virker MEGET restriktivt i forhold til hvad Brugerene kan få lov til at byde ind med og YES, jeg ved godt, at jeg er lidt en gammel mavesur ForumANARKIST og naturligvis er det jo min klare grundholdning, at alle naturligvis skal kunne blive hørt og kunne tale frit, men hvis setuppet er som beskrevet, så lad os da bare prøve det og se hvordan det virker...
Min værste frygt er bare som epoxy også bragte det op, nemlig at dem der har været her tilnærmelsesvis lige så lang tid, som Undertegnede, vil med skræk og rædsel kunne huske hvilken skæbne, det gamle AAO Fælles Forum led... Men det er beskrevet i denne Tråd, cirka hvad der skete, så det vil jeg ikke bruge tid på at remse op...
Jeg vil gerne lige tilføje, at når der i setuppet er beskrevet et helt team af Administratore og Moderatore. Så ved jeg af BITTER erfaring, at det kan være enddog MEGET svært, at få noget sådant til at virke ude i den virkelige verden, da Undertegnede også selv(på opfordring af både Anders And og andre) var en del af Administratorene på det desværre hedengangne AAOforum... Brugere fra den tid, vil også vide at jeg var en af de hårdeste forkæmpere for at vi skulle beholde det Forum og at vi skulle gøre det til en succes. At der så tilsidst gik totalt tegnefilm i den for et antal personer, resulterede så uværligt i det Forum's bortgang, til Undertegnedes STORE fortrydelse!!!
Undertegnede vil også lige knytte en kommentar, eller betænkninger til det der er skrevet vedr. "ambitionsniveauet" fremadrettet for Drafting.
Det er super fint, at folk brænder for, at Drafting skal udvikles og vokse sig fra en lille grim ælling, til en stor smuk svane... Men men men Undertegnede husker ADSKILLIGE aftener, hvor jeg har siddet med mellem 3-5 mand og ventet på, at flere har skulle dukke op og desværre har måtte konstatere, at opbakningen bare ikke var der. Derfor er det mit OPRIGTIGE håb, at de fremtidige arrangøre/deltagere vil tage tingene lidt mere seriøst, hvis vi i fællesskab skal få dette til at blive en succes!!! Undertegnede håber i hvertfald ikke, at det at Drafting har været arrangeret i vores Forum, har afholdt folk fra at deltage...
Så lige for at runde den der med, hvem der har "dips" på Drafting. Så er det mig inderligt ligemeget, hvem der fandt på Drafting og hvem der sagde hvad til hvem og hvornår. Projektet er større, end manden i denne sammenhæng!!! Så lad os glemme alt om hvem, hvad og hvornår og fokusere energien fremad og forsøge at skabe det bedste resultat for Drafting i fællesskab!!!
Slutteligt vil jeg godt sige, at [SPARTA] også gerne fremadrettet lægger Forum til Drafting, hvis dette projekt imod forventning ikke skulle få luft under vingerne og Dragtingdeltagerene måtte ønske det. Det er også muligt at tilpasse Draftingdelen af vores Forum til Draftingarrangørenes ønsker vedr. selve layoutet af Drafting og hvilke Tråde der placeres hvor. Det er før foreslået fra enkeltpersoner, dog uden nogensinde at blive fulgt op af Arrangørene...
Vi har været glade for den "trafik" der har været i vores Forum vedr. Drafting, selv om vi har måtte lide lidt under enkeltpersoners ligegyldigheder andre stedet. Men generelt har folk opført sig ordentligt og vi har været i stand til, at afvikle et rimeligt fornufting Drafting i fællesskab...
OBS! Nu ser jeg lige ved nærmere gennemløsning, at Undertegnede er nævnt som et emne til en fremtidig Draftingarrangør. Dette må jeg med beklagelse på det bestemteste afstå fra af personlige årsager på hjemmefronten! Just so u know Naith...
Så kan jeg heller ikke, ved gennemløsning af de tidligere indlæg i denne Tråd, undgå at mores over Rookies manglende evne til at "navigere" rundt i [SPARTA]'s Forum. Det er altså RET nemt Rookie. Hvis du kun gider læse in Draftingrelevante ting, SÅ TRYK KUN PÅ DRAFTING, min ven...
SPANK signing out from Livigno.....
Ikke så snart er man AFK, så ruller debatten i Overdrive...
Nå, men vedr. om Drafting bør flyttes ud af [SPARTA]'s Forum. Det vil Undertegnede indlednings gerne støtte op om. Dog gives denne støtte ikke 100% uden en sund portion skepsis og en smule bekymring...
De ting Undertegnede kan se potientielt kunne få projektet til at falde fra hinanden er primært, at INGEN nogensinde vil være 100% ening om, hvad der kan og må skrives på det nye DraftingSite.
Det virker som om man vil forsøge ,at imødegå dette ved at dels begrænse Brugernes mulighed for overhovedet at komme til orde. Men også at inddrage en representant fra alle interesserede klaner, som på en måde kunne være det demokratiske "talerør" for de klaner de nu representere, samt indgå i et AdminSamarbejde. Det kan der godt være fornuft i... Undertegnede vil dog fastholde at srtuppet virker MEGET restriktivt i forhold til hvad Brugerene kan få lov til at byde ind med og YES, jeg ved godt, at jeg er lidt en gammel mavesur ForumANARKIST og naturligvis er det jo min klare grundholdning, at alle naturligvis skal kunne blive hørt og kunne tale frit, men hvis setuppet er som beskrevet, så lad os da bare prøve det og se hvordan det virker...
Min værste frygt er bare som epoxy også bragte det op, nemlig at dem der har været her tilnærmelsesvis lige så lang tid, som Undertegnede, vil med skræk og rædsel kunne huske hvilken skæbne, det gamle AAO Fælles Forum led... Men det er beskrevet i denne Tråd, cirka hvad der skete, så det vil jeg ikke bruge tid på at remse op...
Jeg vil gerne lige tilføje, at når der i setuppet er beskrevet et helt team af Administratore og Moderatore. Så ved jeg af BITTER erfaring, at det kan være enddog MEGET svært, at få noget sådant til at virke ude i den virkelige verden, da Undertegnede også selv(på opfordring af både Anders And og andre) var en del af Administratorene på det desværre hedengangne AAOforum... Brugere fra den tid, vil også vide at jeg var en af de hårdeste forkæmpere for at vi skulle beholde det Forum og at vi skulle gøre det til en succes. At der så tilsidst gik totalt tegnefilm i den for et antal personer, resulterede så uværligt i det Forum's bortgang, til Undertegnedes STORE fortrydelse!!!
Undertegnede vil også lige knytte en kommentar, eller betænkninger til det der er skrevet vedr. "ambitionsniveauet" fremadrettet for Drafting.
Det er super fint, at folk brænder for, at Drafting skal udvikles og vokse sig fra en lille grim ælling, til en stor smuk svane... Men men men Undertegnede husker ADSKILLIGE aftener, hvor jeg har siddet med mellem 3-5 mand og ventet på, at flere har skulle dukke op og desværre har måtte konstatere, at opbakningen bare ikke var der. Derfor er det mit OPRIGTIGE håb, at de fremtidige arrangøre/deltagere vil tage tingene lidt mere seriøst, hvis vi i fællesskab skal få dette til at blive en succes!!! Undertegnede håber i hvertfald ikke, at det at Drafting har været arrangeret i vores Forum, har afholdt folk fra at deltage...
Så lige for at runde den der med, hvem der har "dips" på Drafting. Så er det mig inderligt ligemeget, hvem der fandt på Drafting og hvem der sagde hvad til hvem og hvornår. Projektet er større, end manden i denne sammenhæng!!! Så lad os glemme alt om hvem, hvad og hvornår og fokusere energien fremad og forsøge at skabe det bedste resultat for Drafting i fællesskab!!!
Slutteligt vil jeg godt sige, at [SPARTA] også gerne fremadrettet lægger Forum til Drafting, hvis dette projekt imod forventning ikke skulle få luft under vingerne og Dragtingdeltagerene måtte ønske det. Det er også muligt at tilpasse Draftingdelen af vores Forum til Draftingarrangørenes ønsker vedr. selve layoutet af Drafting og hvilke Tråde der placeres hvor. Det er før foreslået fra enkeltpersoner, dog uden nogensinde at blive fulgt op af Arrangørene...
Vi har været glade for den "trafik" der har været i vores Forum vedr. Drafting, selv om vi har måtte lide lidt under enkeltpersoners ligegyldigheder andre stedet. Men generelt har folk opført sig ordentligt og vi har været i stand til, at afvikle et rimeligt fornufting Drafting i fællesskab...
OBS! Nu ser jeg lige ved nærmere gennemløsning, at Undertegnede er nævnt som et emne til en fremtidig Draftingarrangør. Dette må jeg med beklagelse på det bestemteste afstå fra af personlige årsager på hjemmefronten! Just so u know Naith...
Så kan jeg heller ikke, ved gennemløsning af de tidligere indlæg i denne Tråd, undgå at mores over Rookies manglende evne til at "navigere" rundt i [SPARTA]'s Forum. Det er altså RET nemt Rookie. Hvis du kun gider læse in Draftingrelevante ting, SÅ TRYK KUN PÅ DRAFTING, min ven...
SPANK signing out from Livigno.....
SPANK say's : "If in doubt, EMPTY YOUR MAGAZINE!!!" and "Der er SQ ikke noget der hedder impotens, KUN NOGET DER HEDDER GRIMME KÆLLINGER!!!"
-
- Lieutenant Colonel
- Indlæg: 146
- Tilmeldt: 25 mar 2009, 14:55
- Geografisk sted: Esbjerg
Re: Forslag til ændring af drafts lokation
Bestemt ikke. Det er bare begrænset hvor der kan skrives.Det virker som om man vil forsøge ,at imødegå dette ved at dels begrænse Brugernes mulighed for overhovedet at komme til orde.
Hold også for øje at Drafting.dk ikke skal efterligne nogle af de AAO-fælles-forums der i sin tid har været forsøgt. Det har man i de sidste par indlæg også lagt mærke til, efter som man efterspørger hvor brugerne egenlig kan skrive.Der hvor den almene bruger formentlig vil komme til at skrive flest indlæg, er i informationstråden for de enkelte drafts, og tråden for forslag og forbedringer til draft indenfor de pågældende spil.
De kan skrive der hvor der er behov for det!
- Præciseringen er skrevet i udkastet.
Eksempler:
Hvis den almene bruger har en nyhed, så er personen velkommen til at placere den i emnet "Nyhederne" i "Informationssektionen". Herfra kan den blive godkendt af administratorstaben til at blive placeret på forsiden (med mulighed for kommentering).
Hvis man som almen bruger har spørgsmål til forestående draft i "Spil 1", så skriver man sit indlæg i det forestående drafts informationstråd, som er placeret i "Spilesktionen" -> Emnet "Spil 1" -> "Drafting onsdag d. X." Det kan selvfølgelig og være en besvarelse til et spørgsmål, eller forslag rettet mod til forestående draft.
Hvis man sidder med et generelt forslag til draft indenfor "Spil 1", og altså ikke bare noget der gør sig gældende én gang, så skriver man et indlæg i "Spilesktionen" -> Emnet "Spil 1" -> "Forslag/kritik" (eller hvad den nu kommer til at hedde).
Udover eksemplerne vil der også være "Præsentation af spillere" placeret i "Informationssektionen". Her kan hver især oprette sig en tråd, og alle kan kommentere i den.
Der må ikke være tvivl om hvad repræsentanternes opgaver er. Derfor jeg har listet nogle punkter i udkastet, og er sikker på der kan tilføjes yderligere et par punkter.Jeg vil gerne lige tilføje, at når der i setuppet er beskrevet et helt team af Administratore og Moderatore. Så ved jeg af BITTER erfaring, at det kan være enddog MEGET svært, at få noget sådant til at virke ude i den virkelige verden ...
Vil dog også mene, at eftersom arrangørerne selv tager sig af indholdet i "Spilsektionen", så er det nogle meget overskuelige og overkommelige opgaver der står til repræsentanterne. Specielt når man er 4 der har et fællesansvar for de punkter der bliver pålagt.
Undertegnede vil også lige knytte en kommentar, eller betænkninger til det der er skrevet vedr. "ambitionsniveauet" fremadrettet for Drafting.
Det er super fint, at folk brænder for, at Drafting skal udvikles og vokse sig fra en lille grim ælling, til en stor smuk svane... Men men men Undertegnede husker ADSKILLIGE aftener, hvor jeg har siddet med mellem 3-5 mand og ventet på, at flere har skulle dukke op og desværre har måtte konstatere, at opbakningen bare ikke var der.
Jeg ved at der er 1/4 af klanerne der bevidst boykotter draft i øjeblikket grundet des nuværende form.Undertegnede håber i hvertfald ikke, at det at Drafting har været arrangeret i vores Forum, har afholdt folk fra at deltage...
Derudover virker det som om der er 3/4+ af klanerne der gerne ser drafting med sit eget domæne.
Det er selvfølge altid rart at vide at der er en backupløsning!Slutteligt vil jeg godt sige, at [SPARTA] også gerne fremadrettet lægger Forum til Drafting, hvis dette projekt imod forventning ikke skulle få luft under vingerne og Dragtingdeltagerene måtte ønske det. Det er også muligt at tilpasse Draftingdelen af vores Forum til Draftingarrangørenes ønsker vedr. selve layoutet af Drafting og hvilke Tråde der placeres hvor. Det er før foreslået fra enkeltpersoner, dog uden nogensinde at blive fulgt op af Arrangørene...
Vi har været glade for den "trafik" der har været i vores Forum vedr. Drafting, selv om vi har måtte lide lidt under enkeltpersoners ligegyldigheder andre stedet. Men generelt har folk opført sig ordentligt og vi har været i stand til, at afvikle et rimeligt fornufting Drafting i fællesskab...
Vil også lige sige, at i ikke skal smide jeres draftingsektion væk foreløbig.
Der skal arbejdes med at sætte hjemmesiden op for drafting.dk og forummet og resten af siden skal rettes ind efter de ting der er blevet beskrevet.
Når det ser ud til at alt står klart, vil der blive afgjort fra hvilken dato og frem der påbegyndes brug af drafting.dk. Så det er ikke en omvæltning fra den ene dag til den anden.
Jeg nævnte dig i en hurtig opremsning, i et eksempel på hvordan repræsentantstaben kunne se ud. Det er jo heller ikke sikkert det skal være mig for Pl4y. Men det må klanerne vælge indbyrdes.OBS! Nu ser jeg lige ved nærmere gennemløsning, at Undertegnede er nævnt som et emne til en fremtidig Draftingarrangør. Dette må jeg med beklagelse på det bestemteste afstå fra af personlige årsager på hjemmefronten! Just so u know Naith...
/Naith
-
- Lieutenant Colonel
- Indlæg: 146
- Tilmeldt: 25 mar 2009, 14:55
- Geografisk sted: Esbjerg
Re: Forslag til ændring af drafts lokation
Glemte lige at skrive, at hvis der er nogen der har nogle "hvad nu hvis"-spørgsmål, så må i meget gerne stille dem.
Regner med at have et møde med Rookie og Hunter i morgen efter draft.
/Naith
Regner med at have et møde med Rookie og Hunter i morgen efter draft.
/Naith
-
- Lieutenant Colonel
- Indlæg: 146
- Tilmeldt: 25 mar 2009, 14:55
- Geografisk sted: Esbjerg
Re: Forslag til ændring af drafts lokation
Nu vil jeg ikke blande mig for meget i den tekniske udførelse at sitet. Men hvis man ønsker at udvide drafting i danmark, så er min personlige mening, at php-fusion+zwar ikke er vejen frem.Hjemmesiden for drafting vil få en PHP-fusion side at køre på. Dertil skal zwar integreres til brug ved tilmelding til drafting, eftersom der ikke er grund til, at tilmeldinger skal placeres i forum-tråde.
1. Design mæssigt er du rimlig låst til den måde php-fusion fungere på og deres template system er ikke videre udbygget
2. zwar er måske det eneste open-source system der findes til at registrerer kampe, men er bygget op på hold og jeg er spændt på hvordan i vil håndtere at styre tilmeldinger her. Tror der vil blive en del administration, der vil være svært for "brugere" at sætte sig ind i.
3. Hvordan foregår bruger registreringen mellem de forskellige systemer? er der db-integrator løsninger? auto syncs? osv?
Det er ikke for at dizze løsningen i har og thumps up for at gøre det.
----
Nu kan man jo ikke komme med ris, hvis man ikke har en ide selv. Så here it goes...
1. Placer systemet i et open-source system, hvor template systemet giver mulighed for custom opbygning. Her tænker jeg systemer som Drupal (php), Joomla (php) og Umbraco (.NET)
2. Istedet for et war system, så brug et open-source event system. Altså hvor man opretter et event og så tilmelder man sig som deltagende til eventet. Eventuelt uden man behøver at være registreret bruger, men med image-security, så man undgår spam bots.
eks.
BB3 (forum) <-> Joomla CMS (inkl. gantry css) <-> Jevent
BB3 (forum) <-> Drupal <-> ? (ved der findes 100 event systemer der er fuldt integreret i Drupal)
uForum <-> Umbraco <-> custom made (nemt hvis man kan .NET)
----
Bare nogle tanker
\T
- [SPARTA]Hunter
- General
- Indlæg: 846
- Tilmeldt: 28 jul 2009, 18:26
- Geografisk sted: Horsens
Re: Forslag til ændring af drafts lokation
Jeg kan ikke svare på alle spørgsmål, fordi jeg ikke en sådan en super HARDCORE GEEK.
Normal forgår Drafting sådan, at man bare melder sig til eller møder op, og så (eftersom) hvor mange der møder op. blaner vi bare holdende så alle klaner er på begge hold.Nu vil jeg ikke blande mig for meget i den tekniske udførelse at sitet. Men hvis man ønsker at udvide drafting i danmark, så er min personlige mening, at php-fusion+zwar ikke er vejen frem.
2. zwar er måske det eneste open-source system der findes til at registrerer kampe, men er bygget op på hold og jeg er spændt på hvordan i vil håndtere at styre tilmeldinger her. Tror der vil blive en del administration, der vil være svært for "brugere" at sætte sig ind i.
Anarchism... stands for liberation of the human mind from the dominion of religion, the liberation of the human body from the dominion of property, liberation from shackles and restraint of government. It stands for social order based on the free grouping of individuals. This is Anarchy, THIS is [SPARTA]
[SPARTA] REAL prez. Jylland & True Son Of [SPARTA]
TENNEK er en stråmand
[SPARTA] REAL prez. Jylland & True Son Of [SPARTA]
TENNEK er en stråmand
-
- Lieutenant Colonel
- Indlæg: 146
- Tilmeldt: 25 mar 2009, 14:55
- Geografisk sted: Esbjerg
Re: Forslag til ændring af drafts lokation
Fornuftige inputs du kommer med Tastefull.
zWar laver en udemærket oversigt over et spillet draft, eks: link
Kommende drafts, eks: link
Gennemførte drafts, eks: link
Score vil bare være sort. Da alpha, bravo, charlie og delta (eller hvad de nu kommer til at hedde) vil være en del af drafting.dk.
I forhold til hold, så er tanken at der under "spil 1" skal være et hold der hedder "Drafting.dk", og til en start er der ikke brug for flere under hvert spil.
Ved oprettelse af en kamp vælges der blot "Alpha" vs "Bravo".
Line-up skrives efterfølgende i rapporten, på baggrund af screenshot af scorescreen (arrangørs ansvar at få taget, men andre kan selvfølgelig også gøre det for en sikkerhedsskyld).
Hold: Drafting.dk (til hvis der skal stilles et fælles hold), Alpha, Bravo og Charlie (Delta er der ikke behov for i hold - da Delta ligger under modstandere, grundet alfabetet)
- Alle draftmedlemmer er indskrevet i alle disse hold.
Modstandere: Bravo, Charlie og Delta (Alpha er der ikke behov for i modstandere - da Alpha ligger under hold, grundet alfabetet)
- Eksisterer, for at sætte draft op når der inddeles i 2-4 hold og lave oversigt over draft-resultater.
Hvis der oprettes draft, hvor ideen er at der skal være mere end ét hold. Så oprettes "Alpha" vs "Bravo" før drafttidspunktet, og vil fungere til tilmelding (vil komme til at fremstå i stil med "31.12 vs Drafting.dk" - se http://drafting.dk). Efterfølgende bliver de yderligere drafts sat op, f.eks. "Charlie" vs "Delta", "Alpha" vs "Delta" og "Bravo" vs "Charlie".
- Det er uden tvivl noget som arrangørerne skal tilvendes.
----
Mener også siden bør kræve at man har en oprettet bruger, for at have en oversigt over aktiviteten, for at der ikke opstår misforståelser om hvem der egenlig er i den anden ende, og for at repræsentanter har mulighed for at tage kontakt til de personer, det er nødvendigt at få fat i.
Virker som om du har godt styr på alternativer og muligheder!
- Tror dog du undervurderer mulighederne i PHP-Fusion + at der er allerede mange klaner der kender opbygningen af PHP-Fusion.
/Naith
Nu vil jeg ikke blande mig for meget i den tekniske udførelse at sitet. Men hvis man ønsker at udvide drafting i danmark, så er min personlige mening, at php-fusion+zwar ikke er vejen frem.
Det der er behov for fra zWars side, er at der vises drafts/kampe indenfor nærmeste fremtid, drafts/kampe der er gennemført og detaljer for disse, hvis drafting.dk evt. skulle finde på at stille op til kamp i fællesskab, kan det jo også lade sig gøre.1. Design mæssigt er du rimlig låst til den måde php-fusion fungere på og deres template system er ikke videre udbygget
zWar laver en udemærket oversigt over et spillet draft, eks: link
Kommende drafts, eks: link
Gennemførte drafts, eks: link
Score vil bare være sort. Da alpha, bravo, charlie og delta (eller hvad de nu kommer til at hedde) vil være en del af drafting.dk.
Jeg er igang med at lave dansk oversættelse til zWar (i forhold til draft), hvilket måske kan hjælpe lidt med at finde rundt.2. zwar er måske det eneste open-source system der findes til at registrerer kampe, men er bygget op på hold og jeg er spændt på hvordan i vil håndtere at styre tilmeldinger her. Tror der vil blive en del administration, der vil være svært for "brugere" at sætte sig ind i.
I forhold til hold, så er tanken at der under "spil 1" skal være et hold der hedder "Drafting.dk", og til en start er der ikke brug for flere under hvert spil.
Ved oprettelse af en kamp vælges der blot "Alpha" vs "Bravo".
Line-up skrives efterfølgende i rapporten, på baggrund af screenshot af scorescreen (arrangørs ansvar at få taget, men andre kan selvfølgelig også gøre det for en sikkerhedsskyld).
Hold: Drafting.dk (til hvis der skal stilles et fælles hold), Alpha, Bravo og Charlie (Delta er der ikke behov for i hold - da Delta ligger under modstandere, grundet alfabetet)
- Alle draftmedlemmer er indskrevet i alle disse hold.
Modstandere: Bravo, Charlie og Delta (Alpha er der ikke behov for i modstandere - da Alpha ligger under hold, grundet alfabetet)
- Eksisterer, for at sætte draft op når der inddeles i 2-4 hold og lave oversigt over draft-resultater.
Hvis der oprettes draft, hvor ideen er at der skal være mere end ét hold. Så oprettes "Alpha" vs "Bravo" før drafttidspunktet, og vil fungere til tilmelding (vil komme til at fremstå i stil med "31.12 vs Drafting.dk" - se http://drafting.dk). Efterfølgende bliver de yderligere drafts sat op, f.eks. "Charlie" vs "Delta", "Alpha" vs "Delta" og "Bravo" vs "Charlie".
- Det er uden tvivl noget som arrangørerne skal tilvendes.
PHP-Fusion og zWar deler db-info om brugere. Der er noget arbejde i at placere brugerne i under de forskellige hold, og på zWars draftmedlemsliste. Men det vil mest være i opstarten at der er mange der skal placeres. Senere vil brugere komme dryssende stille og roligt.3. Hvordan foregår bruger registreringen mellem de forskellige systemer? er der db-integrator løsninger? auto syncs? osv?
----
*Thumps up*!Nu kan man jo ikke komme med ris, hvis man ikke har en ide selv. Så here it goes...
Nu er PHP-fusion allerede open-source, og det er nemt at opdatere systemet og finde løsninger på PHP-fusion's cummunity-hjemmesider.1. Placer systemet i et open-source system, hvor template systemet giver mulighed for custom opbygning. Her tænker jeg systemer som Drupal (php), Joomla (php) og Umbraco (.NET)
PHP-Fusion + zWar har allerede diverse eventsystemer. Har i øjeblikket sat "next war" og "zWar calender" ind på http://drafting.dk. Kalenderen synes jeg dog ikke specielt godt om, men er zWars svar på Jevent.2. Istedet for et war system, så brug et open-source event system. Altså hvor man opretter et event og så tilmelder man sig som deltagende til eventet. Eventuelt uden man behøver at være registreret bruger, men med image-security, så man undgår spam bots.
Mener også siden bør kræve at man har en oprettet bruger, for at have en oversigt over aktiviteten, for at der ikke opstår misforståelser om hvem der egenlig er i den anden ende, og for at repræsentanter har mulighed for at tage kontakt til de personer, det er nødvendigt at få fat i.
PHP-Fusion + zWar <-> "nextmatches", "lastmatches", "countdown" og "calendar" (er dem jeg har i øjeblikket).BB3 (forum) <-> Joomla CMS (inkl. gantry css) <-> Jevent
BB3 (forum) <-> Drupal <-> ? (ved der findes 100 event systemer der er fuldt integreret i Drupal)
uForum <-> Umbraco <-> custom made (nemt hvis man kan .NET)
Virker som om du har godt styr på alternativer og muligheder!
- Tror dog du undervurderer mulighederne i PHP-Fusion + at der er allerede mange klaner der kender opbygningen af PHP-Fusion.
/Naith
Re: Forslag til ændring af drafts lokation
Jeg undervurdere ikke php-fusion som system, men jeg synes det er ekstremt låst i dets template opbygning, hvilket også er derfor, at stortset alle php-fusion sider ligner hinanden.
zWars... Jeg er godt klar over at det indeholde de muligheder du beskriver, mener bare det er for stort og kompliceret til, at en arrangør kan bevare fatningen i det... Jeg mener at simpelt er bedre end høj funktionalitet og ville langt hellere se et system der bare indeholde en liste over drafts og så en tilmeld/afmeld knap... og når man skulle oprette en draft, så var der minimalt man skulle gøre, den process du beskriver lyder stadig kompliceret i mine øre.
Når man vurdere et system, så er der mange faktore at tage højde for. For mit vedkomne er det, at jeg ikke bliver låst i en ramme jeg ikke kan sprænge igen.
Jeg vil kunne udvinde, ændre og nyskabe. Disse muligheder skal være tilgængelige uden at være nød til, at bruge "hacks" (hardcoded ændringer i core filer). Jeg vil kunne lave det vildeste design og stadig vide, at systemet kan håndtere det.
og her mener jeg bare ikke, at php-fusion ligge i samme boldgade som de andre systemer.
\T
zWars... Jeg er godt klar over at det indeholde de muligheder du beskriver, mener bare det er for stort og kompliceret til, at en arrangør kan bevare fatningen i det... Jeg mener at simpelt er bedre end høj funktionalitet og ville langt hellere se et system der bare indeholde en liste over drafts og så en tilmeld/afmeld knap... og når man skulle oprette en draft, så var der minimalt man skulle gøre, den process du beskriver lyder stadig kompliceret i mine øre.
Når man vurdere et system, så er der mange faktore at tage højde for. For mit vedkomne er det, at jeg ikke bliver låst i en ramme jeg ikke kan sprænge igen.
Jeg vil kunne udvinde, ændre og nyskabe. Disse muligheder skal være tilgængelige uden at være nød til, at bruge "hacks" (hardcoded ændringer i core filer). Jeg vil kunne lave det vildeste design og stadig vide, at systemet kan håndtere det.
og her mener jeg bare ikke, at php-fusion ligge i samme boldgade som de andre systemer.
\T
-
- Lieutenant Colonel
- Indlæg: 146
- Tilmeldt: 25 mar 2009, 14:55
- Geografisk sted: Esbjerg
Re: Forslag til ændring af drafts lokation
Må give dig ret i at der er visse rammer/standarder, det har de fleste systemer.
Det med funktionalitet, er jo på sin vis godt. Handler i mine øjne om hvilke funktioner brugerne bliver præsenteret for, og at de kan finde ud af at bruge det.
Så må arrangører og repræsentanter gøre sig fortrolige med zWar-integreringen. Det kan godt være der skal laves en guide til hvordan de vigtigste ting gøres. Men der er altså meget der vil virke naturligt når først man arbejder lidt med det.
Det gode ved PHP-Fusion er, at jeg er temmelig sikker på at jeg, teknisk set, kan få det hele til at køre på en fornuft måde.
Det kan godt være der efterfølgende skal udvikles et system der er mere specifikt i forhold til drafting, men så skal man jo næsten selv udvikle det fra bunden.
Til det vil det også handle om at man, på det tidspunkt, har noget erfaring for hvad der mangler og ting der bør forbedres.
/Naith
Det med funktionalitet, er jo på sin vis godt. Handler i mine øjne om hvilke funktioner brugerne bliver præsenteret for, og at de kan finde ud af at bruge det.
Så må arrangører og repræsentanter gøre sig fortrolige med zWar-integreringen. Det kan godt være der skal laves en guide til hvordan de vigtigste ting gøres. Men der er altså meget der vil virke naturligt når først man arbejder lidt med det.
Det gode ved PHP-Fusion er, at jeg er temmelig sikker på at jeg, teknisk set, kan få det hele til at køre på en fornuft måde.
Det kan godt være der efterfølgende skal udvikles et system der er mere specifikt i forhold til drafting, men så skal man jo næsten selv udvikle det fra bunden.
Til det vil det også handle om at man, på det tidspunkt, har noget erfaring for hvad der mangler og ting der bør forbedres.
/Naith
Re: Forslag til ændring af drafts lokation
Vil lige understrege, at jeg ikke er imod systemet
og så længe du/i er fortrolige med det, så er jeg også.
Hvis i på et tidspunkt ønsker at udvide på baggrund af succes, så er i velkommen til, at hive fat i mig, så skal jeg med glæde hjælpe med at brainstorme
Noget må mine 12 års programmerings og brugerflows erfaring kunne bruges til
(P.S. Er pt arbejdsløs, så hvis nogen kender nogle der mangler en freelance .NET programmør, så send dem endelig i min retning )
\T
og så længe du/i er fortrolige med det, så er jeg også.
Hvis i på et tidspunkt ønsker at udvide på baggrund af succes, så er i velkommen til, at hive fat i mig, så skal jeg med glæde hjælpe med at brainstorme
Noget må mine 12 års programmerings og brugerflows erfaring kunne bruges til
(P.S. Er pt arbejdsløs, så hvis nogen kender nogle der mangler en freelance .NET programmør, så send dem endelig i min retning )
\T
-
- Lieutenant Colonel
- Indlæg: 146
- Tilmeldt: 25 mar 2009, 14:55
- Geografisk sted: Esbjerg
Re: Forslag til ændring af drafts lokation
Der er vist ingen tvivl om, at du vil være personen at have med under udvikling af system!!
Skal så også siges, at alt hvad jeg koder er selvlært, så kunne da godt være at jeg smider et par dumme spørgsmål til dig
- Er også grundlaget for at jeg ikke vil give mig i kast med, at skabe et system fra bunden foreløbig.
/Naith
Skal så også siges, at alt hvad jeg koder er selvlært, så kunne da godt være at jeg smider et par dumme spørgsmål til dig
- Er også grundlaget for at jeg ikke vil give mig i kast med, at skabe et system fra bunden foreløbig.
/Naith
Hvem er online
Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster