Nu kan der skrives bøger om hvad spawn raping er - og det er ikke ML, SPARTA eller 3000's fortolkning der skal bruges som guide til hvordan vi løser opgaven.
Bliver nød til lige at være sikker på hvad det er I præcist oplever problemet som. For spawnrape er for upræcist.
En god sniper kan godt rape alt hvad der er i spawn, hvis han får lov (sådan er det bare).
Men handler det ikke om, at folk helst ikke skulle løbe ned i fjendens spawn og campe - og at det altså er spawncamping der er problemet?
Grunden til at jeg begyndte at nævne safezones er, at man ved sætte dem op kan afhverve, at folk konstant befinder sig bag fjendens spawn og camper.
- Ved at lade serveren styre dette, er det blot at diskutere hvor store eller små safezones der bør være..
---
Set fra assaults side, så kan man føle sig mere sikker på (ikke 100%), at man ikke vil blive skudt i ryggen efter spawn. Men at man stadig skal tage højde for at fjenden stadig skyder fra deres spawn.
Set fra defences side, så vil man, i tilfælde af at man er blevet fanget i fjendens safezone (bagerste del at assaults spawn), stadig kunne drage nytte af at skyde en fjende der skyder på dig. Hvis det lykkes at skyde fjenden, vil du få et kill og serveren vil "dræbe" dig, uden at du registreres med death! Derefter har du så muligheden for at spawne i defences spawn.
- Da det er mere indbringende ikke at skulle vente på at respawne, vil folk bestræbe sig på ikke at lave kills fra safezone. Dog kan det stadig lade sig gøre.
Da man teamplay-mæssigt har begrænset nytte af, at have spillere til at sidde i fjendens spawn og campe, vil det ikke gøre mig noget, at serveren er sat op som beskrevet.
/Naith