Forslag og Debat vedr. Drafting...

Her kan al ===> FRI <=== debat vedr. Drafting foregå...
-Pl4y-Naith.DK.
Lieutenant Colonel
Lieutenant Colonel
Indlæg: 146
Tilmeldt: 25 mar 2009, 14:55
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Forslag og Debat vedr. Drafting...

Indlægaf -Pl4y-Naith.DK. » 06 aug 2010, 12:15

Og nej Naith, der er ikke 1-2 sek. hvor man er beskyttet.
Jeg er 100% sikker på, at jeg har stået og skudt på en spiller der er spawnet på sin squad-mate, uden at han har taget skade. Hvor efter den spiller er begyndt at skyde på mig. Så jeg ved at der er en form for spawnbeskyttelse. Om det så kun gælder for spawn på squad ved jeg ikke.

/Naith
Billede
http://pl4yground.dk - Kig ind og si' hej!
Brugeravatar
[SPARTA]SPANK
General of the Army
General of the Army
Indlæg: 4331
Tilmeldt: 17 maj 2006, 20:56
Geografisk sted: Faxe

Re: Forslag og Debat vedr. Drafting...

Indlægaf [SPARTA]SPANK » 06 aug 2010, 18:20

Hooah Kids!
Og nej Naith, der er ikke 1-2 sek. hvor man er beskyttet.
Jeg er 100% sikker på, at jeg har stået og skudt på en spiller der er spawnet på sin squad-mate, uden at han har taget skade. Hvor efter den spiller er begyndt at skyde på mig. Så jeg ved at der er en form for spawnbeskyttelse. Om det så kun gælder for spawn på squad ved jeg ikke.
Undertegnede må også indrømme, at jeg aldrig har lagt mærke til at folk der ReSpawner har nogen form for beskyttelse, eller noget andet. It's just kill'em all, from the GetGo!!!


-----------------------------------------------------------------------------


Men generelt vedr. Drafting og den situation vi nu er havnet i. Så vil jeg sige, at jeg finder det UTROLIGT ÆRGELIGT, at vi ikke kan finde ud af at hygge os allesammen og glemme de daglige skamysler på en god gang DraftNight...
De fleste kender min holdning til SpawnRaping o.lign. Så den skal jeg spare jer for endnu engang. Men jeg er MEGA ærgelig over at en lille håndfuld mennesker ikke kan sige "What da hell, who cares about FR" og så bare leve med at blive slået i hjel en gang eller to(se på min FR and KNOW that I personally DON'T GIVE A FUCK!!!).

Jeg har ved selvsyn(som deltager på ALLE DraftNights) set at problemet ikke er af et sådant omfang, at vi ikke alle kan være her. Naturligvis kan der lige være 2min. hvor det sker en hel del. Men så spawn på jeres Squad ude på mappet, eller bed andre om lige at give en hånd med at få ryddet Spawn. Det er ikke en uoverstigelig opgave, lige at tilpasse sin taktik periodisk til en SpawnRaper, eller to, vel...? :wink:

Helt ærligt så mener jeg seriøst ikke, at dette lille "HickUp" bør give anledning til, at vi ikke kan fortsætte med at hygge os allesammen til DraftNight...

Så i stedet for at grave os ned i hver sin skyttegrav om, hvad vi personligt ser som SpawnRaping(vi opnår ALDRIG 100% enighed, I know fra 6-7år i det Danske Community) og ødelægge det fede koncept med at til Drafting mødes alle på tværs af communityet og hygger os fælles.
Skulle vi så ikke bare se at hygge os på det grundlag, som Drafting blev oprettet på og så leve med de små "Ups'er" det nu giver...


Kom nu Drenge og Piger, i fællesskabets ånd...!!! PLEASE...!!! :lol: :lol: :lol:




SPANK signing out.....
SPANK say's : "If in doubt, EMPTY YOUR MAGAZINE!!!" and "Der er SQ ikke noget der hedder impotens, KUN NOGET DER HEDDER GRIMME KÆLLINGER!!!"
Billede
Walle
Colonel
Colonel
Indlæg: 165
Tilmeldt: 16 feb 2009, 20:52
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Re: Forslag og Debat vedr. Drafting...

Indlægaf Walle » 06 aug 2010, 19:56

Ja, der er 2 løsninger, acceptere at man ikke spiller med det formål at spawn rape - eller som hidtil at nogle få skal ødelægge spillet med deres spawn raping.

Jeg personligt helder mest til at man (dem som benytter dette) begrænser spawn raping da dette netop er roden til uroen ! ;)

Alternativet er at der er 2 grupper som holder sig til at spille hver for sig !
Brugeravatar
[SPARTA]SPANK
General of the Army
General of the Army
Indlæg: 4331
Tilmeldt: 17 maj 2006, 20:56
Geografisk sted: Faxe

Re: Forslag og Debat vedr. Drafting...

Indlægaf [SPARTA]SPANK » 06 aug 2010, 20:23

Hooah Walle!
Ja, der er 2 løsninger, acceptere at man ikke spiller med det formål at spawn rape - eller som hidtil at nogle få skal ødelægge spillet med deres spawn raping.

Jeg personligt helder mest til at man (dem som benytter dette) begrænser spawn raping da dette netop er roden til uroen ! ;)

Alternativet er at der er 2 grupper som holder sig til at spille hver for sig !
THE "WALLE"-WAY, OR THE HIGHWAY...!!! C'mon on please....

Mener du virkelig, at du vil ødelægge det fællesskab vi endelig har skabt til Drafting, fordi du ikke lige kan/vil tilpasse din taktik en smule...???

Er det VIRKELIG det mest hensigtsmæssige, at i(ML + en FASTfyr eller to) sidder for jer selv og "Drafter" og så alle vi andre sidder og Drafter, hver for sig...??? Er det virkelig så langt at jeres fællesskabsfølelse strækker sig.
Kan du/i ikke bare prøve for en gangs skyld at sige, Hva' fanden, verden er sq ikke perfekt og vi kan jo nok godt overleve det, de få gange det måtte ske under Drafting...???



SPANK signing out.....
SPANK say's : "If in doubt, EMPTY YOUR MAGAZINE!!!" and "Der er SQ ikke noget der hedder impotens, KUN NOGET DER HEDDER GRIMME KÆLLINGER!!!"
Billede
-Pl4y-Naith.DK.
Lieutenant Colonel
Lieutenant Colonel
Indlæg: 146
Tilmeldt: 25 mar 2009, 14:55
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Forslag og Debat vedr. Drafting...

Indlægaf -Pl4y-Naith.DK. » 06 aug 2010, 21:27

Walle.. Lige et spørgsmål ang. de muligheder der ligger i ProCon-panelet, eller hvad det nu er du benytter.

Er det muligt udelukkende, at sætte serveren op til at dræbe folk, som beskyder andre spille fra et bestemt område. Eller kan det kun sættes op for placeringen af den der bliver skudt?
- Så kunne man vel lave et forsøg, hvor man indstiller serveren med den bagerste del af spawn som "safezone", så man stadig har mulighed for at trække kampen ned til spawn, men altså ikke ligge nede bagved og campe. (blot en strøtanke..)

Hvad angår min deltagelse i draft, har det intet at gøre med hvorvidt folk mener det ene eller det andet er urimeligt. Så længe jeg kan får lov at sige min mening, skal jeg nok indrette mig.


Serversetups, som jeg mener de bør være..

Kamp: Standard settings (som DICE og EA har lavet spillet)

Public: Små safezone/spawnprotection, og hvad man nu kan finde på..

- Er draft et sted imellem?

/Naith
Billede
http://pl4yground.dk - Kig ind og si' hej!
Walle
Colonel
Colonel
Indlæg: 165
Tilmeldt: 16 feb 2009, 20:52
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Re: Forslag og Debat vedr. Drafting...

Indlægaf Walle » 06 aug 2010, 23:09

Walle.. Lige et spørgsmål ang. de muligheder der ligger i ProCon-panelet, eller hvad det nu er du benytter.

Er det muligt udelukkende, at sætte serveren op til at dræbe folk, som beskyder andre spille fra et bestemt område. Eller kan det kun sættes op for placeringen af den der bliver skudt?
- Så kunne man vel lave et forsøg, hvor man indstiller serveren med den bagerste del af spawn som "safezone", så man stadig har mulighed for at trække kampen ned til spawn, men altså ikke ligge nede bagved og campe. (blot en strøtanke..)

Hvad angår min deltagelse i draft, har det intet at gøre med hvorvidt folk mener det ene eller det andet er urimeligt. Så længe jeg kan får lov at sige min mening, skal jeg nok indrette mig.


Serversetups, som jeg mener de bør være..

Kamp: Standard settings (som DICE og EA har lavet spillet)

Public: Små safezone/spawnprotection, og hvad man nu kan finde på..

- Er draft et sted imellem?

/Naith

Jo, Naith det er en af de løsninger der er, at man sætter serveren op med safe zoner.
=3000=Rookie
Brigadier General
Brigadier General
Indlæg: 204
Tilmeldt: 05 jul 2010, 12:11

Re: Forslag og Debat vedr. Drafting...

Indlægaf =3000=Rookie » 07 aug 2010, 09:50

Jamen hvad så med vi lige prøver med safe zoner.
Så længe det er lige for alle.

Hvad så når de første to objekter er taget,

Kan man i det hele taget sætte safezone fra nr2 spawn?
Cobra
Colonel
Colonel
Indlæg: 150
Tilmeldt: 24 dec 2007, 13:18

Re: Forslag og Debat vedr. Drafting...

Indlægaf Cobra » 07 aug 2010, 10:54

Jamen hvad så med vi lige prøver med safe zoner.
Så længe det er lige for alle.

Hvad så når de første to objekter er taget,

Kan man i det hele taget sætte safezone fra nr2 spawn?

jo det kan vi vel godt men det vil jo bare give flere problemer

1 at man bliver skudt fra safe zone af 1 sniper eller andet
2 at man kan bruge UAV i safe zone
3 at man kan skyde obj med tank eller cg fra safe zone
4 laver man 1 regl så er der andre der vil have flere

der var 1 regl i drafting kan man så må man ...eller var der 2 man skulle have det sjovt :mrgreen: :mrgreen:
IM THE CARL GUSTAV KING
-Pl4y-Naith.DK.
Lieutenant Colonel
Lieutenant Colonel
Indlæg: 146
Tilmeldt: 25 mar 2009, 14:55
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Forslag og Debat vedr. Drafting...

Indlægaf -Pl4y-Naith.DK. » 07 aug 2010, 11:44

Jamen hvad så med vi lige prøver med safe zoner.
Så længe det er lige for alle.

Hvad så når de første to objekter er taget,

Kan man i det hele taget sætte safezone fra nr2 spawn?

jo det kan vi vel godt men det vil jo bare give flere problemer

1 at man bliver skudt fra safe zone af 1 sniper eller andet
2 at man kan bruge UAV i safe zone
3 at man kan skyde obj med tank eller cg fra safe zone
4 laver man 1 regl så er der andre der vil have flere

der var 1 regl i drafting kan man så må man ...eller var der 2 man skulle have det sjovt :mrgreen: :mrgreen:
1. Nej, for det skal sættes op på man godt kan skyde personer i safezone. Men man ikke kan stå i safezone og skyde personer.
2. Samme
3. Samme
4. Det handler om kompromis. Ved at gøre det sådan her. Skal det blot oplyses hvordan serveren er sat op, og så burde der ellers bare være frit spil derefter.. (det er i hvert fald tanken bag)

Og det sidste du skriver er fuldstændig korrekt! :)

/Naith
Billede
http://pl4yground.dk - Kig ind og si' hej!
Cobra
Colonel
Colonel
Indlæg: 150
Tilmeldt: 24 dec 2007, 13:18

Re: Forslag og Debat vedr. Drafting...

Indlægaf Cobra » 07 aug 2010, 12:15

jeg har fået svar på hvad det er der skal laves .
og det er ikke at spawnraiping skal forbydes ..

men at der skal laves safe zoner FOR ALLE DER SPAWNER og det er sku ok den er jeg med på
IM THE CARL GUSTAV KING
Walle
Colonel
Colonel
Indlæg: 165
Tilmeldt: 16 feb 2009, 20:52
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Re: Forslag og Debat vedr. Drafting...

Indlægaf Walle » 07 aug 2010, 14:34

men at der skal laves safe zoner FOR ALLE DER SPAWNER og det er sku ok den er jeg med på
Nu kan der skrives bøger om hvad spawn raping er - og det er ikke ML, SPARTA eller 3000's fortolkning der skal bruges som guide til hvordan vi løser opgaven.

Men at lade admin værktøjet være fortolkeren, i form af safe zoner.
Altså når en fjende udføre en handling i modstanderens spawn - er det tolket som spawn raping.

Dvs. Du kan uden problemer skyde en fjende i deres spawn, så længe at du selv befinder dig uden for safe zonen.
Du kan ikke plante deres spawn til med miner, C4 eller anden handling i deres spawn.

Skulle du have held til at plante miner i fjendes safe zone, og disse er skyld i at en fjende død så bliver du selv straffet med døden.

En effiktiv sniper kan stadig udføre sit job, at nedkæme fjende selv om disse er i spawn området.
Carl G kan stadig benyttet til at nedskyde fjenden selv som denne er i spawn området.

ALTSÅ - Handlinger udført i fjendens spawn er det eneste som bliver begrænst ved safe zone opsætning på en server.

Walle

PS. Personligt have jeg ønsket at vi ikke benytter safe zoner, men at folk havde moral nok til ikke at spawn rape !

Walle
-Pl4y-Naith.DK.
Lieutenant Colonel
Lieutenant Colonel
Indlæg: 146
Tilmeldt: 25 mar 2009, 14:55
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Forslag og Debat vedr. Drafting...

Indlægaf -Pl4y-Naith.DK. » 07 aug 2010, 15:31

Nu kan der skrives bøger om hvad spawn raping er - og det er ikke ML, SPARTA eller 3000's fortolkning der skal bruges som guide til hvordan vi løser opgaven.
Bliver nød til lige at være sikker på hvad det er I præcist oplever problemet som. For spawnrape er for upræcist.
En god sniper kan godt rape alt hvad der er i spawn, hvis han får lov (sådan er det bare).
Men handler det ikke om, at folk helst ikke skulle løbe ned i fjendens spawn og campe - og at det altså er spawncamping der er problemet?

Grunden til at jeg begyndte at nævne safezones er, at man ved sætte dem op kan afhverve, at folk konstant befinder sig bag fjendens spawn og camper.
- Ved at lade serveren styre dette, er det blot at diskutere hvor store eller små safezones der bør være..

---

Set fra assaults side, så kan man føle sig mere sikker på (ikke 100%), at man ikke vil blive skudt i ryggen efter spawn. Men at man stadig skal tage højde for at fjenden stadig skyder fra deres spawn.

Set fra defences side, så vil man, i tilfælde af at man er blevet fanget i fjendens safezone (bagerste del at assaults spawn), stadig kunne drage nytte af at skyde en fjende der skyder på dig. Hvis det lykkes at skyde fjenden, vil du få et kill og serveren vil "dræbe" dig, uden at du registreres med death! Derefter har du så muligheden for at spawne i defences spawn.
- Da det er mere indbringende ikke at skulle vente på at respawne, vil folk bestræbe sig på ikke at lave kills fra safezone. Dog kan det stadig lade sig gøre.

Da man teamplay-mæssigt har begrænset nytte af, at have spillere til at sidde i fjendens spawn og campe, vil det ikke gøre mig noget, at serveren er sat op som beskrevet.

/Naith
Billede
http://pl4yground.dk - Kig ind og si' hej!
Brugeravatar
[SPARTA]SPANK
General of the Army
General of the Army
Indlæg: 4331
Tilmeldt: 17 maj 2006, 20:56
Geografisk sted: Faxe

Re: Forslag og Debat vedr. Drafting...

Indlægaf [SPARTA]SPANK » 10 aug 2010, 17:31

Hooah Kids!

For lige at imødegå spekulationer om, at Walle og Undertegnede har bagt "rævekager" og egenhændigt har truffet beslutning om, at vi nu åbenbart spiller med "SafeZones", så vil jeg lige kommentere på den seneste udvikling i denne Tråd.

INGEN SKAL VÆRE I TVIVL, OM SPANK'ERENS HOLDNING TIL EMNET : KAN MAN, SÅ MÅ MAN, uanset hvad...!!!

Men når det så er sagt, så ved de fleste også, at det der betyder meget i min bog er fællesskabet. Derfor bakker jeg op, om den foreslåede brug af "SafeZones" til Drafting!
Som tingene har udviklet sig, så er det i min optik et tåleligt kompromis, at "SafeZones" bliver brugt til Drafting. Så kan de fleste vist leve med, at vi alle spiller sammen allesammen. Af princip er jeg fortsat 100% IMOD at lave nogen som helst regler, men vi må alle klippe en tå og hugge en hæl i ny og næ for fællesskabet


Forleden kom Walle på Den Fælles TS og bad om en privat snak med mig. Under denne snak gjore han opmærksom på, at han følte sig forfulgt og gjort ansvarlig for alt det "tumult" der nu er opstået i forbindelse med Drafting og at Undertegnede som "primus motor" for kritikken, har forsøgt at gøre dette personligt. Dette er på INGEN MÅDE MENINGEN og Undertegnede er ked af, hvis det er opfatte således.

Dog vil jeg generelt sige, at når f.eks. Walle skriver på ML's vejne(det var en fælles ML beslutning, at man ikke længere ville acceptere spawnraping til Draft) at spawnraping ikke længere må finde sted på deres server, hvis den skal bruges til Drafting. Så er det også Walle jeg stiler mine indlæg til. Han er trods alt Big Kahuunah for ML og som sådan, må man have bredde skuldre nok til, at få serveret nogle kritiske holdninger, i mere eller mindre finpudset form, fra tid til anden...

Så sorry til Walle, hvis han har opfatte det forkert, som det ihvertfald lød til under, den indleningsvis ret ophedede samtale. Vi er alle voksne mennesker og skal opføre os sådant... Dog må det sq ALDRIG blive så skide kedeligt og finpudset, at der ikke er plads til lidt kant og skarpe holdninger i debatten!!! :twisted:



SPANK signing out.....
SPANK say's : "If in doubt, EMPTY YOUR MAGAZINE!!!" and "Der er SQ ikke noget der hedder impotens, KUN NOGET DER HEDDER GRIMME KÆLLINGER!!!"
Billede
Walle
Colonel
Colonel
Indlæg: 165
Tilmeldt: 16 feb 2009, 20:52
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Re: Forslag og Debat vedr. Drafting...

Indlægaf Walle » 10 aug 2010, 19:14

Hooah Kids!

For lige at imødegå spekulationer om, at Walle og Undertegnede har bagt "rævekager" og egenhændigt har truffet beslutning om, at vi nu åbenbart spiller med "SafeZones", så vil jeg lige kommentere på den seneste udvikling i denne Tråd.
WHAT, nu kan det godt være at jeg er et par år ældre end dig SPANK, men jeg kan dog huske hvad samtale forløb.
Og vil da gerne, opfriske dig på det. Hvis beslutningen ikke blev truffet af dig og mig den aften jeg havde "møde" med dig så er det nok ikke samme møde vi har været til.
INGEN SKAL VÆRE I TVIVL, OM SPANK'ERENS HOLDNING TIL EMNET : KAN MAN, SÅ MÅ MAN, uanset hvad...!!!

Men når det så er sagt, så ved de fleste også, at det der betyder meget i min bog er fællesskabet. Derfor bakker jeg op, om den foreslåede brug af "SafeZones" til Drafting!
Som tingene har udviklet sig, så er det i min optik et tåleligt kompromis, at "SafeZones" bliver brugt til Drafting. Så kan de fleste vist leve med, at vi alle spiller sammen allesammen. Af princip er jeg fortsat 100% IMOD at lave nogen som helst regler, men vi må alle klippe en tå og hugge en hæl i ny og næ for fællesskabet


Forleden kom Walle på Den Fælles TS og bad om en privat snak med mig. Under denne snak gjore han opmærksom på, at han følte sig forfulgt og gjort ansvarlig for alt det "tumult" der nu er opstået i forbindelse med Drafting og at Undertegnede som "primus motor" for kritikken, har forsøgt at gøre dette personligt. Dette er på INGEN MÅDE MENINGEN og Undertegnede er ked af, hvis det er opfatte således.

Dog vil jeg generelt sige, at når f.eks. Walle skriver på ML's vejne(det var en fælles ML beslutning, at man ikke længere ville acceptere spawnraping til Draft) at spawnraping ikke længere må finde sted på deres server, hvis den skal bruges til Drafting. Så er det også Walle jeg stiler mine indlæg til. Han er trods alt Big Kahuunah for ML og som sådan, må man have bredde skuldre nok til, at få serveret nogle kritiske holdninger, i mere eller mindre finpudset form, fra tid til anden...
Fra en Big Kahuunah som altid skal spørge de andre ledere i klanen, så forstår jeg ikke at netop du behøver at bruge termer som "the walleway eller the..." hvilket kun giver ild til den uro der er mellem MIG og nogle få smukke mennesker i SPARTA. Netop når man som du er den der løfter sine Big Kahuunah som "klanleder" så burde du afstå for at støbe til dem som mangler lidt indhold i livet!

Så sorry til Walle, hvis han har opfatte det forkert, som det ihvertfald lød til under, den indleningsvis ret ophedede samtale. Vi er alle voksne mennesker og skal opføre sådant... Dog må det sq ALDRIG blive så skide kedeligt og finpudset, at der ikke er plads til lidt kant og skarpe holdninger i debatten!!! :twisted:
SPANK signing out.....
Venom
Sergeant Major of the Army
Sergeant Major of the Army
Indlæg: 63
Tilmeldt: 30 aug 2006, 20:25

Re: Forslag og Debat vedr. Drafting...

Indlægaf Venom » 10 aug 2010, 19:37

Hooah Kids!

For lige at imødegå spekulationer om, at Walle og Undertegnede har bagt "rævekager" og egenhændigt har truffet beslutning om, at vi nu åbenbart spiller med "SafeZones", så vil jeg lige kommentere på den seneste udvikling i denne Tråd.

INGEN SKAL VÆRE I TVIVL, OM SPANK'ERENS HOLDNING TIL EMNET : KAN MAN, SÅ MÅ MAN, uanset hvad...!!!

Spank vis dig nu som en mand og stå ved de aftaler som du indgår, hvis du er ude på at latterliggøre Walle totalt,,så gør du det godt :x

INGEN SKAL VÆRE I TVIVL, OM SPANK'ERENS HOLDNING TIL EMNET : KAN MAN, SÅ MÅ MAN, Så uanset hvad skifter man menning når tampen brande...!!!



SPANK signing out.....
Billede

Tilbage til "Drafting"

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 0 gæster