Fornuftige inputs du kommer med Tastefull.
Nu vil jeg ikke blande mig for meget i den tekniske udførelse at sitet. Men hvis man ønsker at udvide drafting i danmark, så er min personlige mening, at php-fusion+zwar ikke er vejen frem.
1. Design mæssigt er du rimlig låst til den måde php-fusion fungere på og deres template system er ikke videre udbygget
Det der er behov for fra zWars side, er at der vises drafts/kampe indenfor nærmeste fremtid, drafts/kampe der er gennemført og detaljer for disse, hvis drafting.dk evt. skulle finde på at stille op til kamp i fællesskab, kan det jo også lade sig gøre.
zWar laver en udemærket oversigt over et spillet draft, eks:
link
Kommende drafts, eks:
link
Gennemførte drafts, eks:
link
Score vil bare være sort. Da alpha, bravo, charlie og delta (eller hvad de nu kommer til at hedde) vil være en del af drafting.dk.
2. zwar er måske det eneste open-source system der findes til at registrerer kampe, men er bygget op på hold og jeg er spændt på hvordan i vil håndtere at styre tilmeldinger her. Tror der vil blive en del administration, der vil være svært for "brugere" at sætte sig ind i.
Jeg er igang med at lave dansk oversættelse til zWar (i forhold til draft), hvilket måske kan hjælpe lidt med at finde rundt.
I forhold til hold, så er tanken at der under "spil 1" skal være et hold der hedder "Drafting.dk", og til en start er der ikke brug for flere under hvert spil.
Ved oprettelse af en kamp vælges der blot "Alpha" vs "Bravo".
Line-up skrives efterfølgende i rapporten, på baggrund af screenshot af scorescreen (arrangørs ansvar at få taget, men andre kan selvfølgelig også gøre det for en sikkerhedsskyld).
Hold: Drafting.dk (til hvis der skal stilles et fælles hold), Alpha, Bravo og Charlie (Delta er der ikke behov for i hold - da Delta ligger under modstandere, grundet alfabetet)
- Alle draftmedlemmer er indskrevet i alle disse hold.
Modstandere: Bravo, Charlie og Delta (Alpha er der ikke behov for i modstandere - da Alpha ligger under hold, grundet alfabetet)
- Eksisterer, for at sætte draft op når der inddeles i 2-4 hold og lave oversigt over draft-resultater.
Hvis der oprettes draft, hvor ideen er at der skal være mere end ét hold. Så oprettes "Alpha" vs "Bravo" før drafttidspunktet, og vil fungere til tilmelding (vil komme til at fremstå i stil med "31.12 vs Drafting.dk" - se
http://drafting.dk). Efterfølgende bliver de yderligere drafts sat op, f.eks. "Charlie" vs "Delta", "Alpha" vs "Delta" og "Bravo" vs "Charlie".
- Det er uden tvivl noget som arrangørerne skal tilvendes.
3. Hvordan foregår bruger registreringen mellem de forskellige systemer? er der db-integrator løsninger? auto syncs? osv?
PHP-Fusion og zWar deler db-info om brugere. Der er noget arbejde i at placere brugerne i under de forskellige hold, og på zWars draftmedlemsliste. Men det vil mest være i opstarten at der er mange der skal placeres. Senere vil brugere komme dryssende stille og roligt.
----
Nu kan man jo ikke komme med ris, hvis man ikke har en ide selv. Så here it goes...
*Thumps up*!
1. Placer systemet i et open-source system, hvor template systemet giver mulighed for custom opbygning. Her tænker jeg systemer som Drupal (php), Joomla (php) og Umbraco (.NET)
Nu er PHP-fusion allerede open-source, og det er nemt at opdatere systemet og finde løsninger på PHP-fusion's cummunity-hjemmesider.
2. Istedet for et war system, så brug et open-source event system. Altså hvor man opretter et event og så tilmelder man sig som deltagende til eventet. Eventuelt uden man behøver at være registreret bruger, men med image-security, så man undgår spam bots.
PHP-Fusion + zWar har allerede diverse eventsystemer. Har i øjeblikket sat "next war" og "zWar calender" ind på
http://drafting.dk. Kalenderen synes jeg dog ikke specielt godt om, men er zWars svar på Jevent.
Mener også siden bør kræve at man har en oprettet bruger, for at have en oversigt over aktiviteten, for at der ikke opstår misforståelser om hvem der egenlig er i den anden ende, og for at repræsentanter har mulighed for at tage kontakt til de personer, det er nødvendigt at få fat i.
BB3 (forum) <-> Joomla CMS (inkl. gantry css) <-> Jevent
BB3 (forum) <-> Drupal <-> ? (ved der findes 100 event systemer der er fuldt integreret i Drupal)
uForum <-> Umbraco <-> custom made (nemt hvis man kan .NET)
PHP-Fusion + zWar <-> "nextmatches", "lastmatches", "countdown" og "calendar" (er dem jeg har i øjeblikket).
Virker som om du har godt styr på alternativer og muligheder!
- Tror dog du undervurderer mulighederne i PHP-Fusion + at der er allerede mange klaner der kender opbygningen af PHP-Fusion.
/Naith