Forslag til ændring af Tilmeldingeproceduren til LAN...!

LAN 2012, dato 25/5-28/5...
Brugeravatar
[SPARTA]SPANK
General of the Army
General of the Army
Indlæg: 4309
Tilmeldt: 17 maj 2006, 20:56
Geografisk sted: Faxe

Forslag til ændring af Tilmeldingeproceduren til LAN...!

Indlægaf [SPARTA]SPANK » 08 apr 2012, 21:32

Hooah Kids!

SPANK's Forslag : LAN laves Tilmeldingsfrit...!

Undertegnede foreslår, at vi ændre grundlæggende på LAN og hvordan vi håndtere hele Tilmeldingsproceduren på følgende måde :

Selve forslaget går ud på, at vi ikke længere kræver, at folk tilmelder sig og betaler på forhånd. D.v.s. at finder man f.eks. ud af fredag morgen, at man vil til LAN, så dukker man bare op om eftermiddagen, som LAN afholdes.
Hvis forslaget går igennem, så bevirker det naturligvis at det ikke "officielt" længere er muligt at lave en fællesmenu til hele LAN. men det kan jo klares på enkeltmandsbasis, elelr hvis man bare går sammen i grupper. På denne måde er ingen tvunget til at betale til noget mad de ikke gider spise under LANarrangementet.
Vedr. præmier og gravering på vandrepokaler, så mener Undertegnede godt at f.eks. [SPARTA]Kassen kan lægge ud og man så måske indkræver 50-100kr, pr. fremmødt snude til dækning af præmierne, lokaleleje, strøm og internet...

I denne Tråd kan man skrive for og imod forslaget og kommer der ikke saglige modargumenter inden for 14 dage, så vedtages dette forslag.


SPANK signing out.....
SPANK say's : "If in doubt, EMPTY YOUR MAGAZINE!!!" and "Der er SQ ikke noget der hedder impotens, KUN NOGET DER HEDDER GRIMME KÆLLINGER!!!"
Billede
Brugeravatar
[SPARTA]Hunter
General
General
Indlæg: 846
Tilmeldt: 28 jul 2009, 18:26
Geografisk sted: Horsens

Re: Forslag til ændring af Tilmeldingeproceduren til LAN...!

Indlægaf [SPARTA]Hunter » 08 apr 2012, 22:51

jeg syntes der mangler lidt info spank.
normalt har vi nogle FASTE udgifter vedr dette lan, som minimum skal kunne dækkes.

fx.
Leje af lokaler / internet / strøm ( plejer dette ikke være 750 kr )

så er der morgenmad.
vi bliver som klan nød til at sørge for at der er morgenmad til folket ( brød + pålæg ) pga ikke alle kan være istand til at kører efter sit eget brød eller vedkomne ikke har nogen bil. ( jeg anslår ca 30 kr pr. snude pr. dag. )

disse udgifter skal som minimum kunne dækkes af et tilmeldingsgebyr som SKAL forudbetales. da igen ikke alle har kontakter på sig på selve dagen.


Ellers er resten for egen forplejning en god ide.
Anarchism... stands for liberation of the human mind from the dominion of religion, the liberation of the human body from the dominion of property, liberation from shackles and restraint of government. It stands for social order based on the free grouping of individuals. This is Anarchy, THIS is [SPARTA]

[SPARTA] REAL prez. Jylland & True Son Of [SPARTA]

TENNEK er en stråmand 8)
Brugeravatar
[SPARTA]SPANK
General of the Army
General of the Army
Indlæg: 4309
Tilmeldt: 17 maj 2006, 20:56
Geografisk sted: Faxe

Re: Forslag til ændring af Tilmeldingeproceduren til LAN...!

Indlægaf [SPARTA]SPANK » 08 apr 2012, 23:30

Hooah Padawan!

Naturligvis skal der betales f.eks. lokaleleje o.s.v. Men der står jo ikke at LAN skal være gratis. Jeg forestiller mig at der opkræves ca. 50-100kr. pr. snude, når folk dukker op og så går det til de faste ting som skal dækkes, det være sig lokaleleje, strøm, internet og sådan i den dur...

Vedr. morgenmaden. Så mener jeg PÅ INGEN MÅDE det er "LAN'ets" ansvar, om folk får selvmedbragte mariekiks, eller friskt morgenbrød fra bageren!!! Hvis man ikke er i stand til at køre efter det man vil have, så går man jo bare med i en af de puljer der ALTID er vedr. bl.a. morgenmad o.s.v...

Vedr. kontanter. DET HAR FOLK FANDEME MED, FORDI DET HAR MAN FÅET AT VIDE AT MAN SKAL MEDBRINGE TIL LAN...!!! Fatter folk det ikke alligevel, så låner jeg gerne $$$ ud til en rente, som er direkte afhænig af mit humør og tømmermænd!!! :twisted:



SPANK signing out.....
SPANK say's : "If in doubt, EMPTY YOUR MAGAZINE!!!" and "Der er SQ ikke noget der hedder impotens, KUN NOGET DER HEDDER GRIMME KÆLLINGER!!!"
Billede
[SPARTA]Svendsen
Major General
Major General
Indlæg: 534
Tilmeldt: 01 mar 2007, 00:37
Geografisk sted: Nr Søby

Re: Forslag til ændring af Tilmeldingeproceduren til LAN...!

Indlægaf [SPARTA]Svendsen » 09 apr 2012, 00:17

HOOAH........

Mit Besyv.

Jeg mener det er en fremragende ide med at folk selv sørger for egen forplejning,enten ved at de hopper på de "hold" såsom ´Hunter´s grill halløj,grillbar eller bare pizza.
Så bestemmer man selv om man kan nøjes med en pose TJIPS eller man er til den store grill svingom.
Med hensyn til at folk ikke har mulighed for selv at køre,til bageren eller "pizzahuset" så er der garanteret nogen andre der skal så man evt kan koble sig på der.........

Fordelene i denne løsning er helt klart at ,alles økonomi
kan være med,man er ikke tvunget til at skal punge ud med flere 100 bobs.
Samtidigt behøver LAN ansvarlige kun planlægge selve afholdelse af LAN´et
og ikke en masse hurlumhej udover,det er også væsenligt nemmere med dem der kun kommer 1-2 dage.

Ulemper syntes jeg faktisk ikke der er.......
Det skulle lige være at vi måske kommer til at mangle,det med at vi spiser samlet 1-2 gange,men den mulighedhed vil der stadig være der,det er kun et spørgsmål om planlægning.

Og det står jo også frit for at planlægge noget hjemmefra,så bliver det bare uden om selve LAN´et,evt ved at oprette en ekstra tråd(i tilfælde med
grisen kunne det måske godt være rart at have lidt styr på inden).
Hop Og Dans!!



TOP TOP MEMBER "DEN FYNSKE JUNTA"

epoxy
Lieutenant General
Lieutenant General
Indlæg: 386
Tilmeldt: 30 okt 2008, 00:44

Re: Forslag til ændring af Tilmeldingeproceduren til LAN...!

Indlægaf epoxy » 09 apr 2012, 10:58

Hmm, hele pointen med at vi har valgt at bruge pinsen til lan, er jo for at der skulle være en dag til en Pinsefrokost. Så at fjerne dette element, forstår jeg ikke fornuften i. Jeg er rimeligt sikker på at jeg ikke er den eneste der som eneste grund for at møde op til LAN, bruger de festlige rammer som incitament. Hvis man fjerner hele det "fælles projekt" der ligger i pinse middagen, og det generelle sammenhold, så er der jo slet ikke nogen grund til at vi skal til fyn.
Så kan jeg sgu lige så godt side herhjemme på TSen foran min egen skærm, og lave maden i mit eget køkken.

Kan ikke huske hvad voten hedder, men jeg tager en nogo.
If you are going to hit like a girl - Hit like a BIG girl!

Billede
[SPARTA]Svendsen
Major General
Major General
Indlæg: 534
Tilmeldt: 01 mar 2007, 00:37
Geografisk sted: Nr Søby

Re: Forslag til ændring af Tilmeldingeproceduren til LAN...!

Indlægaf [SPARTA]Svendsen » 09 apr 2012, 13:51

@epoxy


Fordi det ikke lige er med i tilmeldingen,at der er pinsfrokost,betyder det jo den er afskaffet,blot at den først bliver planlagt under selve LAN´et.

Det bliver også nemmere,man kan se hvor mange der evt ville være med til at æde enten svin eller sildebord(hvad der nu bliver aftalt)

Folk har ikke hjemmefra skulle tilmelde/betale for noget de reelt ikke vil have.
Hop Og Dans!!



TOP TOP MEMBER "DEN FYNSKE JUNTA"

Brugeravatar
[SPARTA]SPANK
General of the Army
General of the Army
Indlæg: 4309
Tilmeldt: 17 maj 2006, 20:56
Geografisk sted: Faxe

Re: Forslag til ændring af Tilmeldingeproceduren til LAN...!

Indlægaf [SPARTA]SPANK » 22 apr 2012, 04:51

Hooah Poxy!
Hmm, hele pointen med at vi har valgt at bruge pinsen til lan, er jo for at der skulle være en dag til en Pinsefrokost. Så at fjerne dette element, forstår jeg ikke fornuften i. Jeg er rimeligt sikker på at jeg ikke er den eneste der som eneste grund for at møde op til LAN, bruger de festlige rammer som incitament. Hvis man fjerner hele det "fælles projekt" der ligger i pinse middagen, og det generelle sammenhold, så er der jo slet ikke nogen grund til at vi skal til fyn.
Så kan jeg sgu lige så godt side herhjemme på TSen foran min egen skærm, og lave maden i mit eget køkken.

Kan ikke huske hvad voten hedder, men jeg tager en nogo.
Er bange for at du har misforstået dette forslag...

Vil gerne lige minde om, at Pinsefrokosten UDELUKKENDE er en biting i LANsammenhæng og først er blevet koblet på de seneste 2-3år, så vidt jeg husker...!

Der er INGEN sammenhæng imellem mit forslag og så at droppe Pinsefrokosten! Jeg er STOR tilhænger af Pinsefrokost og vi er de flere, der allerede har aftalt, at der både skal spises sild og drikkes Snaps søndag, NO worries Kid!
Præcist som du selv argumenterede for, sidst vi snakkede om emnet, så kan en Pinsefrokost knaldes sammen nødtørftigt i løbet af et par timer. Så det er jo mere end oplagt, at man bare om fredagen, når man har dannet sig et billede af hvor mange der kommet og hvor mange af dem, der vil være med i en Pinsefrokost, så laver et Pinsefrokosthold der så står for det praktiske... Det kunne måske endda være dig der ville være Boss på den galej...?
Det er jo 100% samme måde det alle årene har kørt med f.eks. morgenmaden, hvor Banjo lige samlede lidt ind og så stod for morgenfoder, right? Det er jo også det samme med Hunter og hans madprojekt. Her kunne du jo bare melde til, hvis du er tilhænger af noget fælleshalløj og gerne vil være dækket ind hele LAN!

Årsagen til at mit forslag er blevet stillet er jo netop, som du selv gør og endda gerne vil have andre tidligst at gøre, at i ikke vil meldt til LAN i ordentlig tid og indbetale for det... Det er mig SIMPELTHEN en gåde, hvorfor du mener der er en god ide og godt for sammenholdet! Men det er ihvertfald en af de medvirkende faktore til, at jeg ikke længere vil lægge kræfter i f.eks. Fællesspisningen!
Hvis jeg nu kunne se 25tilmeldinger + 25 indbetalinger en måned før LAN, så ville jeg 100% være den største fortaler for at køre LAN som vi plejer med Fælles- det ene og Fælles- det andet! Men du kan ikke forlange, at man skal tage din argumentering seriøst, når du selv lobbyer for, at folk ikke skal melde til før dagen før arrangementet!

Hvis vi dropper den tvungne tilmelding, samt betaling. Så undgår vi jo også, som der også står skrevet længere oppe, at folk med stram økonomi må sige nej til LAN, fordi de skal betale til "Fælles-Ting", som de måske helst var foruden og ikke har råd til...

Dette forslag vil give en LANGT større grad af valgfrihed, simplificere planlægningen VÆSENTLIGT og ikke mindst give flere fremmødte til LAN og det er vel ikke så ringe, vel?

Så hvis det er din bekymring vedr. Pinsefrokosten du binder din modstand op på, så må du finde bedre argumenter i mine øjne...
Undertegnede går naturligvis ud fra, at du acceptere at eftersom du er den eneste der mener at forslaget er dårligt og at resten af LANdeltagerene nødvendigvis må være af den opfattelse at forslaget er godt, at det derfor vedtages uden videre...!



SPANK signing out.....
SPANK say's : "If in doubt, EMPTY YOUR MAGAZINE!!!" and "Der er SQ ikke noget der hedder impotens, KUN NOGET DER HEDDER GRIMME KÆLLINGER!!!"
Billede
Brugeravatar
[SPARTA]SPANK
General of the Army
General of the Army
Indlæg: 4309
Tilmeldt: 17 maj 2006, 20:56
Geografisk sted: Faxe

Re: Forslag til ændring af Tilmeldingeproceduren til LAN...!

Indlægaf [SPARTA]SPANK » 22 apr 2012, 17:59

Hooah Kids!

Kommer der ikke yderligere i denne tråd, inden for 24timer, som er relevant for de LAN-ansvarlige, så implementeres forslaget!



SPANK signing out.....
SPANK say's : "If in doubt, EMPTY YOUR MAGAZINE!!!" and "Der er SQ ikke noget der hedder impotens, KUN NOGET DER HEDDER GRIMME KÆLLINGER!!!"
Billede
epoxy
Lieutenant General
Lieutenant General
Indlæg: 386
Tilmeldt: 30 okt 2008, 00:44

Re: Forslag til ændring af Tilmeldingeproceduren til LAN...!

Indlægaf epoxy » 22 apr 2012, 23:03

Hooah SPANK. Du kan ikke bare antage hvad folk mener, især ikke da jeg har den opfattelse at de mener det samme som jeg, og derfor ønsker at LANet skal forgå på et fælles grundlag som det altid har gjort.

Og ja, jeg har fanden galme lobbyet for at folk ikke skal indbetale en krone før end aller sidste tilmeldingsdato. Det har jeg gjort ud fra den holdning at folk åbenbart er nogle røvhuller, der ikke kan godtage gode undskyldninger som for eksempel hospitals indlæggelser, som et godt argument for at få refunderet tilmeldingsgebyret.
På nuværende tidspunkt er sidste tilmeldingsfrist dagen hvor LAN starter.
Det argumenterer du for ved at så kan man få flest muligt tilmeldte. = At så kan du nå at rende tiggergang og kime folk ned for at få dem til at melde sig til.

Jeg må jo komme med et modforslag kan jeg forstå, så du rent faktisk kan se at der er alternativer til bare at droppe alt hvad der hedder fælleskab, ved det der tidligere var kendt som fælles dansk AAO lan. Jeg kan i skrivende stund ikke huske hvad vi har kaldt det de sidste par år. Men jeg er dog overbevist om at fælles var en del af navnet.

Din argumentation, for den sene tilmeldingsfrist går på at vi kan få flest muligt med til LAN.
Jeg siger, om du render tiggergang, lad os sige 2 uger før lan, frem for dagen før, er kartoffel kartoffel.

Samtidigt beklagede du dig over at der ikke var nok tilmeldinger, og folk gad ikke "påtage" sig en post, som de ville stå for. Pinsefrokosten, madlavning etc.
Jeg siger, gør det tvunget. Det her er et fælles lan, det vil sige at det er noget vi er fælles om. Kan folk ikke selv finde på opgaver de vil lave. Så må vi uddelegere dem. Der kan f.eks, være en opgave, på den seddel man trækker, eller man kunne lave X-antal opgaver pr. hold der deltager, hvor holdet så selv kunne fordele hvem der gjorde hvad. = Jeg skræller kartofler lørdag aften, du vasker gulv når vi er færdige, fordi du bor på fyn jeg bor i nordjylland og vil gerne hurtigt hjem etc.

Samtidigt ønsker du at der bare skal komme så mange så muligt, om de så er med på et freeride, i forhold til deltagelse i madlavning, rengøring herefter etc.
Jeg siger, at ønsker du at komme til LAN, så ønsker du også fællesskabet. LANet er ikke et værts-arrangement, men et fælles-arrangement. Hvis man kun ønsker at deltage i middagen, kan den manglende medvirken til resten af forløbet, frabetales. På følgende måde:
Lad os antage, at vi med lokaler, fælles middag og morgenmad, som vi plejer at have inkluderet i tilmeldingen, kan holde et beløb, der for nemhedskyld hedder 300kr, for fredag, til mandag, eller hvordan det nu ligger. Så skal man være mere end velkommen til at møde op de indivduelle dage, til en pris af 100kr dagligt+evt et ekstra beløb for selve pinsefrokosten, lad os sige en 50'er ekstra. NB.: Jeg har ingen ide om faktiske omkostninger, dette er et rent tænkt eksempel.
På denne måde sikrer vi os at de deltagene mennesker, er der for at støtte op, og være i selskab med nogle glade mennesker, samt vi slipper for/bøder freeloaderne, der kun vil nyde, men ikke yde.

Endeligt, vil jeg lave mit udkast til invitationen til årets lan:
(Den er baseret på den originale tilmeldingstråd, tilført et par sætninger af undertegnede, markeret med kursiv)

Hooah Folkens!

--------------------------- LAN 2012 d.25-28/5-12 på Midtfyn -------------------
Her tilmelder man sig, hvis man har tid, lyst og lejlighed til at deltage i
LAN 2012 på MidtFyn......

D.v.s at man poster og så opdatere jeg tråden, efterhånden som folk melder tilbage. Husk at LAN er et fælles-arrangement, ikke et værts-arrangement, så man må påregne at blive tildelt, opgaver så som hjælp med at skrællekartofler, hente morgenmad etc. Samtidigt understreges det, at lokalerne vi bruger, skal efterlades i oprydet , samt rengjort stand. At alle giver en hånd med dette er en selvfølge. LANet, inkl. oprydning ventes afsluttet kl.13.00 d.28/5.

Tilmeldingfristen er 14dage før. Dvs. senest den 11/5-12


HUSK, at tilmeldingerne er BINDENDE, da vi jo stoler på hinanden og er voksne mennesker. Er man forhindret i at møde op til LAN 2012 og allerede har indbetalt de 250kr. Så betragtes pengene som "tilskud" til afholdelsen af et godt LAN 2012(NATURLIGVIS vil ingen midler finde vej til private lommer, i det tilfælde at der er overskud efter LAN 2012. Evt. restmidler vil blive videreført til LAN 2013)

En tilmelding er naturligvis først officiel, når Undertegnede modtager melding om, at de 250kr er overført og dette er bekræftet ved, at en LAN 2012-ansvarlig har tilføjet en med GRØN markering på deltagerlisten i denne tråd!

Har man ikke mulighed for at deltage alle dage, kan man tilmelde sig enkelte dage, til 100+(50kr for pinsefrokost)

Kontonummer til overførsel af tilmeldingsgebyret på 250kr/100kr pr dag. : LAN 2012 Kontonummer : reg. 3326 konto. 3326542717 (HUSK at skrive f.eks. LAN 2012=[SPARTA]SPANK på overførslen)

Tilmeldinger er BINDENDE, d.v.s. at man uanset udeblivelsesgrunden, hvis framelding sker senere end 14 dage før, hæfter for tilmeldings gebyret...!!!


Vedr. Registrering af Tilmeldinger :


GRØN markering = Betaling er registreret...
RØD markering = Betaling er IKKE registreret...

Tilmeldte :
[SPARTA]SPANK
[SPARTA]Hunter
[SPARTA]Svendsen
[SPARTA]banjo
[SPARTA]VandaLL
[SPARTA]DonP
[SPARTA]Perlehønen
[SPARTA]Peace
[SPARTA]Tennek
Winddk (kun fredag-lørdag)
[SPARTA]Canex
=3000=Kaiserholm(kun lørdag-søndag)
=3000=ReFlux(kun lørdag-søndag)
......................................
......................................
......................................
......................................
......................................



-------------------
Der er nu tilmeldt 13 mand.
Man er NATURLIGVIS først 100% tilmeldt, når Arrangørene har registreret indbetalingen og man har skiftet farve, fra RØD til GRØN, på ovenstående Tilmeldingsliste...!
If you are going to hit like a girl - Hit like a BIG girl!

Billede
Brugeravatar
[SPARTA]SPANK
General of the Army
General of the Army
Indlæg: 4309
Tilmeldt: 17 maj 2006, 20:56
Geografisk sted: Faxe

Re: Forslag til ændring af Tilmeldingeproceduren til LAN...!

Indlægaf [SPARTA]SPANK » 23 apr 2012, 12:15

Hooah Poxy!

Du kan læse dit svar her : http://www.spartagaming.dk/index.php?op ... =10&t=2153



SPANK signing out.....
SPANK say's : "If in doubt, EMPTY YOUR MAGAZINE!!!" and "Der er SQ ikke noget der hedder impotens, KUN NOGET DER HEDDER GRIMME KÆLLINGER!!!"
Billede
Brugeravatar
[SPARTA]SPANK
General of the Army
General of the Army
Indlæg: 4309
Tilmeldt: 17 maj 2006, 20:56
Geografisk sted: Faxe

Re: Forslag til ændring af Tilmeldingeproceduren til LAN...!

Indlægaf [SPARTA]SPANK » 03 maj 2012, 06:15

Hooah Kids!

Det ser ud til at polimikken vedr. Tilmeldingsproceduren er tilendebragt og derfor implementeres Undertegnedes forslag nu!

D.v.s. man ikke længere er TVUNGET til, at melde til LAN på forhånd, samt betale herfor...!!!

Dog er det jo logik for Perlehøns, at vi NATURLIGVIS gerne ser Tilmeldinger ASAP, såfremt man har intentioner om at deltage i LAN 2012, da det jo selvsagt letter planlægningen en hel del...!!!
De tre personer der allerede har indbetalt til LAN 2012, får naturligvis deres midler tilbageført hurtigst muligt!




SPANK signing out.....
SPANK say's : "If in doubt, EMPTY YOUR MAGAZINE!!!" and "Der er SQ ikke noget der hedder impotens, KUN NOGET DER HEDDER GRIMME KÆLLINGER!!!"
Billede
Brugeravatar
[SPARTA]SPANK
General of the Army
General of the Army
Indlæg: 4309
Tilmeldt: 17 maj 2006, 20:56
Geografisk sted: Faxe

Re: Forslag til ændring af Tilmeldingeproceduren til LAN...!

Indlægaf [SPARTA]SPANK » 04 maj 2012, 10:52

Hooah Kids!

De allerede indbetalte Tilmeldingsgebyre, er nu tilbageført til Svendsen, Hunter og SPANK'eren, da de jo var de ENESTE der magtede at melde til i ordentlig tid og få indbetalt!



SPANK signing out.....
SPANK say's : "If in doubt, EMPTY YOUR MAGAZINE!!!" and "Der er SQ ikke noget der hedder impotens, KUN NOGET DER HEDDER GRIMME KÆLLINGER!!!"
Billede

Tilbage til "LAN 2012"

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst