VISTA....The Confession

Har du bare lyst til at hygge snakke/chatte, så kig her...
[SPARTA]R.O.E
Major General
Major General
Indlæg: 480
Tilmeldt: 22 jun 2007, 16:13

VISTA....The Confession

Indlægaf [SPARTA]R.O.E » 12 mar 2008, 20:55

Nu er jeg så bukket under, og har installeret VISTA på mit system.
Mere præcist Vindows Vista Buisness 64BIT. Jeg har ikke oplevet nogle problemer med at køre de spil jeg spiller normalt. Og DX10 er sgu pænt. Desuden køre mit system helt smooth. Med 4 GB ddr2 800 ram og et Geforce 8800 Ultra med 756 MB ram.

Det bedste er nok at jeg ikke har betalt en eneste krone, men til gengæld har et 100% lovligt og certificeret Vista.
Hvordan nu det??
Jo fordi jeg fik en Bærbar IBM pc af min fagforening, hvor der var installeret XP på, da det er det IT afdelingen yder support på. Men men.. jeg bemærkede at der sad et klistermærke med en Vista Buisness key på bunden af computeren. Altså en OEM version der aldrig nogensinde vil blive brugt. Efter lidt søgen på nettet, fandt jeg ud af at en upgrade disk til VISTA 64 bit indeholder alle versioner af vista, og at det er koden der bestemmer hvilken version der installeres. Nu var problemet så at jeg ikke lige havde en 64 bit Vista liggende, og og det høre ikke med i OEM at man kan få tilsendt 64 bit versionen gratis.
Et hurtigt smut forbi en fildelings hallihalløj klarede det problem. Fandt en dansk version af Vista 64 bit. En ren kopi.

Her kom så mit første problem. Jeg troede ikke skidtet virkede på mit ASUS Striker Extreme bundkort, fordi den loadede, der kom etbaggrundsbillede, og så skete der ingen ting.....
Jeg brugte så lige en 3-4 timer på at tag ram ud, lede på nettet osv osv..
Uden at det virkede.. Jeg lodt så på et tidspungt maskinen stå med baggrunden oppe.. Og vupti... Så skete der noget. Det er sikkert helt normalt at Vista boot tager den tid, men når man er vandt til XP, så skal man liiige have lidt tålmodighed.. Dumme bajere til mig selv. :oops:


Installationen bad om Vista Activation code fra starten, og jeg smed den ind fra bunden af min bærbare.. bom bom.. Nu var det jo spændende om jeg havde regnet rigtigt. Det havde jeg. Genuinde Windows.. Installere Vista Buisness

Installationen i forholdt til XP er en drøm. Ikke nogen dumme spørgsmål undervejs om det en og det andet. Man kan se fjernsyn og drikke kaffe, uden at tjekke op på installationen.

efter installationen var det bare at installere de 64 bit drivers jeg havde hentet ned på forhånd, og de fixes der løste ASUS bundkorts problemet med over 2 GB ram..
Nu er det bare at aktiver det tænkte jeg...
Det var så ikke helt så nemt som jeg regnede med. Den automatiske reg. ville ikke gå igennem... Hmmm. Den stod som original version så der skulle den ikke være gal.. Nå så var et jo bare at telefon aktiver den...
Det er så en proces der involvere en hulen masse tal der skal tastes ind via telefonen, og man modtager så en hulens masse tal den anden vej.... Og nogle spørgsmål som man svare ja/nej til. her skal man lige huske på hvad OEM betyder :D
Men det virkede.... Så nu køre jeg en fuldt lovlig Vista 64 bit Buisness...

Vil da sige at jeg ikke har noget at brokke mig over. Alle mine sædvanlige spil køre uden problemer.
Kan godt sætte mig ind i kritikken af Vista SOM 32 BIT. Da det egentligt ikke udnytter den nye teknologi, men bare er eyecandy der koster system ressourcer, da 32 bit ikke kan bruge mere end 4 GB ialt.
64 bit Vista er helt anderledes. Her kan du udnytte din 64 bit processer, og du kan udnytte alle dine ram + dit garfikkort.

Supporten til XP 64 bit var elendig, og manglede drivers og support. Det er IKKE et problem med Vista 64 bit.

Så mit råd er.. Opgrader til Vista men kun til 64 bit...

(Har indtil videre dualboot, så Xp ligger stadigt og kan bruges i yderste nødstilfælde)

Hilsen.
En 64 bit fan...
Billede
I've fought countless times, yet I've never met an adversary
who could offer me what we Spartans call "A Beautiful Death."
I can only hope, with all the world's warriors gathered against us,
there might be one down there who's up to the task.
--------------------
——————/´ ¯/)
—————--/—-/
—————-/—-/
———--/´¯/'--'/´¯`·_
———-/'/--/—-/—--/'¯\
——--('(———- ¯~/'--')
———\————-'—--/
———-'\'————_-·´
————\———--(
————-\———--\
Brugeravatar
[SPARTA]SPANK
General of the Army
General of the Army
Indlæg: 4322
Tilmeldt: 17 maj 2006, 20:56
Geografisk sted: Faxe

Indlægaf [SPARTA]SPANK » 12 mar 2008, 21:10

Hooah ROE!

Inden du nu går HELT i selvsving over Vista 64, så prøv lige CDC...


NB! Jeg har også smidt Vista 64bit på min bærbar og det virker sq også upåklageligt... Så når den stationære alligevel skal upgrades, så ryger der sq også Vista 64 på der!!!



SPANK signing out....
SPANK say's : "If in doubt, EMPTY YOUR MAGAZINE!!!" and "Der er SQ ikke noget der hedder impotens, KUN NOGET DER HEDDER GRIMME KÆLLINGER!!!"
Billede
[SPARTA]R.O.E
Major General
Major General
Indlæg: 480
Tilmeldt: 22 jun 2007, 16:13

Indlægaf [SPARTA]R.O.E » 12 mar 2008, 21:19

Hooah ROE!

Inden du nu går HELT i selvsving over Vista 64, så prøv lige CDC...


NB! Jeg har også smidt Vista 64bit på min bærbar og det virker sq også upåklageligt... Så når den stationære alligevel skal upgrades, så ryger der sq også Vista 64 på der!!!



SPANK signing out....
Well 3party programs hvor de bare er dovn er ikke grund nok til at holde sig væk. Men derfor jeg har Xp liggende stadigvæk
Billede
I've fought countless times, yet I've never met an adversary
who could offer me what we Spartans call "A Beautiful Death."
I can only hope, with all the world's warriors gathered against us,
there might be one down there who's up to the task.
--------------------
——————/´ ¯/)
—————--/—-/
—————-/—-/
———--/´¯/'--'/´¯`·_
———-/'/--/—-/—--/'¯\
——--('(———- ¯~/'--')
———\————-'—--/
———-'\'————_-·´
————\———--(
————-\———--\
[SPARTA]R.O.E
Major General
Major General
Indlæg: 480
Tilmeldt: 22 jun 2007, 16:13

Indlægaf [SPARTA]R.O.E » 12 mar 2008, 22:12

Billede
I've fought countless times, yet I've never met an adversary
who could offer me what we Spartans call "A Beautiful Death."
I can only hope, with all the world's warriors gathered against us,
there might be one down there who's up to the task.
--------------------
——————/´ ¯/)
—————--/—-/
—————-/—-/
———--/´¯/'--'/´¯`·_
———-/'/--/—-/—--/'¯\
——--('(———- ¯~/'--')
———\————-'—--/
———-'\'————_-·´
————\———--(
————-\———--\
[SPARTA]Juhlemanden
Captain
Captain
Indlæg: 107
Tilmeldt: 29 okt 2007, 01:39
Geografisk sted: Odense, Danmark

Indlægaf [SPARTA]Juhlemanden » 20 mar 2008, 11:03

Derfor vil jeg have VISTA 64-bit, 32-bit fatter ikke noget. Kan jo ikke spille AAO på den :(
[SPARTA]R.O.E
Major General
Major General
Indlæg: 480
Tilmeldt: 22 jun 2007, 16:13

Indlægaf [SPARTA]R.O.E » 20 mar 2008, 11:42

Derfor vil jeg have VISTA 64-bit, 32-bit fatter ikke noget. Kan jo ikke spille AAO på den :(
Har ikke haft nogle problemer med 64bit vista endnu.. Det spinder bare..
Billede
I've fought countless times, yet I've never met an adversary
who could offer me what we Spartans call "A Beautiful Death."
I can only hope, with all the world's warriors gathered against us,
there might be one down there who's up to the task.
--------------------
——————/´ ¯/)
—————--/—-/
—————-/—-/
———--/´¯/'--'/´¯`·_
———-/'/--/—-/—--/'¯\
——--('(———- ¯~/'--')
———\————-'—--/
———-'\'————_-·´
————\———--(
————-\———--\

Tilbage til "Chat/Off Topic"

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst